לקראת הבחירות לקונגרס: 3 מניות ישראליות שירוויחו

כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר ממליצים על שלוש מניות ישראליות שיגיבו בחיוב לניצחונה הצפוי של המפלגה הרפובליקנית בשבוע הבא

הבחירות לקונגרס האמריקני אשר צפויות להיערך ביום שלישי הבא, 2 בנובמבר, מזמנות שילוב נדיר עבור השווקים הפיננסיים בין סטטיסטיקה לפוליטיקה - שילוב אשר עשוי להמשיך לתמוך בראלי.

מבחינה סטטיסטית, עולה כי החודשים נובמבר-אפריל הם טובים יותר לשוק המניות בהשוואה לחודשים מאי-אוקטובר. ומבחינה פוליטית, צפוי להתרחש בקונגרס האמריקני מהפך מבחינת מאזן הכוחות, כאשר הסקרים צופים ניצחון למפלגה הרפובליקנית - מה שייצור רוב עוין לנשיא הדמוקרטי, ברק אובמה, ובפרט לרפורמות המגבילות שביקש להוביל מול החברות בתחום הבנקאות והבריאות.

בהקשר זה, כלכלני בנק אוף אמריקה מריל לינץ' אף המליצו למשקיעים, להגדיל את החשיפה שלהם לניירות ערך בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה. בבית ההשקעות אופנהיימר ישראל סבורים, כי הדבר מהווה גם חלון הזדמנויות עבור חברות ישראליות הפועלות בשוק האמריקני. הנה ההמלצות שלהם:

טבע

תשואת יתר ומחיר יעד של 65 דולר. ממליץ: אמיר ארגמן, אנליסט מאקרו בכיר

מרבית עיסוקה של טבע הוא בפיתוח חלופות לתרופות מוגנות פטנט. אחת הבעיות המרכזיות שמטרידות את הכלכלות בעולם, היא ההוצאה הגדלה על תקציבי בריאות, כאשר בעיה זו מקצינה על רקע הגירעונות התקציביים העצומים שמאפיינים מדינות מפותחות בעולם. ארה"ב סובלת מבעיה זו בשל הוצאותיה הגבוהות על בריאות. קונגרס רפובליקני פירושו בשורה חיובית עבור טבע, במסגרת חיזוק התעשייה הגנרית על חשבון תעשיית התרופות האתיות היקרות.

נזכיר כי נתח השוק של טבע בתחום התרופות האתיות קטן לעומת פוטנציאל הצמיחה של החברה בעולם ה-Bio similar (ביו גנריקה), שצפוי כאמור ליהנות מרוח גבית רפובליקנית.

גיוון אימג'ינג

תשואת יתר ומחיר יעד של 25 דולר. ממליץ: סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט אקוויטי בכיר

גיוון פועלת בתחום המכשור הרפואי ומפתחת מגוון מוצרים לאבחון מחלות במערכת העיכול. עיקר מכירותיה נובעות כעת מגלולת ה-PillCam SB לאבחון המעי הדק. לאחר תקופה של צמיחה מהירה בהכנסותיה ניתן לראות התמתנות בקצב הצמיחה בארה"ב. המצב נובע מרוויה מסוימת של השוק בו היא פועלת. נציין כי כל תחום הציוד הרפואי סובל כעת מהשפעה שלילית דומה, ומתמחור נמוך היסטורית של מניות הסקטור.

בהנחה שהלחץ ישתחרר לאחר הבחירות, ניתן לצפות לתשואה נאה בחודשים הקרובים. זאת בדומה לתקופה באמצע שנות ה-90, לאחר שבלמו הרפובליקניים את גרסתה הקודמת של רפורמת הבריאות בה הפגינו מניות המכשור הרפואי ביצועים מרשימים.

פאנדטק

תשואת יתר ומחיר יעד של 17 דולר. ממליץ: סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט אקוויטי בכיר

פאנדטק מספקת פתרונות תוכנה להעברת תשלומים אלקטרוניים, לסליקה ולניהול כספים בזמן אמת עבור בנקים, בנוסף לשירותי מיקור חוץ. בסיס לקוחותיה כולל כ-900 בנקים ברחבי העולם, כמחציתם בארה"ב. המודל העסקי שלה מתאפיין בנראות טובה, כתוצאה מנתחם הגדול של השירותים והתחזוקה בתמהיל המכירות ומרכיב ניכר (כ-80%) של מכירות חוזרות.

לפאנדטק מעמד תחרותי חזק, הבולט בפתרונות תוכנה של end-hi, שנבחרו על ידי הבנקים הגלובליים המובילים כמו סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה. החברה הפגינה חסינות בעיצומו של המשבר הפיננסי בזכות החשיבות של מוצריה.

התבהרות הסביבה הרגולטורית בעקבות הבחירות עשויה להיטיב עם החלטות הבנקים בנוגע לתקציבי השקעה, ובכך להגביר את קצב ההזמנות לחברות כמו פאנדטק. בנוסף, נציין כי הרבעון הרביעי הקרוב מתאפיין מסורתית בעונתיות חזקה, שעשויה להפתיע לטובה לעומת הצפי.