צחי מרקור במגעים לרכישת 51% ממניות אזורים לפי 750 מ' ש'

אחרי יקיר שעשוע ופאנגאיה, נוסף מתמודד חדש על רכישת השליטה בחברת אזורים של שעיה בוימלגרין ■ בעלי חניוני הצלחה מנהל מגעים מול מזרחי-טפחות, הנושה הגדול של החברה

אחרי יקיר שעשוע ופאנגאיה נוסף מתמודד חדש על רכישת השליטה בחברת אזורים של שעיה בוימלגרין - צחי מרקור, הבעלים של חברת חניוני הצלחה, כך נודע ל"גלובס".

מרקור מנהל את המגעים מול בנק מזרחי-טפחות, הנושה הגדול של בוימלגרין, מגעים שאותם מנהלים מטעם הבנק המנכ"ל אלי יונס וראש החטיבה העסקית דורון קלאוזנר .

המתווה לעסקה אפשרית הוא שמרקור ירכוש מידי בוימלגרין קפיטל, המחזיקה במניות אזורים, 51% ממניות חברת הנדל"ן, לפי שווי חברה של 750 מיליון שקל - פרמיה של 20% על מחיר השוק - ויקבל אופציית קול למשך שנה לרכוש את יתרת ההחזקות (כ-13%) בפרמיה של 10% מעל מחיר העסקה.

מחזור של 200 מיליון דולר בשנה

מרקור מפעיל באמצעות חניוני הצלחה קרוב ל-100 חניונים ברחבי הארץ, מרביתם באזור המרכז. מחזור העסקים השנתי של קבוצת החניונים מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר בשנה. בין היתר מפעילה חניוני הצלחה חניון של בוימלגרין קפיטל במתחם אסותא בת"א.

התוכנית של מרקור היא לנצל, בין היתר, את הפלטפורמה של אזורים לצורך הפעלת החניונים שייבנו על-ידי החברה בפרויקטים ובשטחים ריקים, עד לקבלת אישורי בנייה. נוסף לכך מעוניין מרקור להאיץ בניית פרויקטים של אזורים, וליזום באמצעותה פעילות בתחום החניונים בצפון אמריקה. בימים אלה הוא בוחן כניסה לעסקאות חניונים בהיקף של מאות מיליוני דולרים בארה"ב.

אזורים היא חברה בת (64%) של בוימלגרין קפיטל. חברת הנדל"ן, בניהולו של דוד נצר, פעילה באחד מהמגזרים החמים בשוק: נדל"ן למגורים. למרות זאת, היא נקלעה לקשיים ורושמת כמעט מדי רבעון הפסדים כבדים.

את המחצית הראשונה של שנת 2010 סיימה החברה עם הפסד של 85 מיליון שקל, ובשנתיים הקודמות היא הפסידה כ-750 מיליון שקל, בעיקר בשל ההשקעה בקבוצת לגנא, הפועלת במזרח אירופה.

צחי מרקור סירב להגיב לתוכן הידיעה.