ג'יימס בונד לא הציל אותה: MGM צפויה להודיע על פשיטת-רגל

אולפני MGM צפויים להיכנס להליכי פשיטת-רגל בימים הקרובים, לאחר שבעלי המניות אישרו תוכנית ארגון מחדש של חובותיה בסך 4 מיליארד דולר - למרות התנגדותו של קארל אייקן

חברת MGM, ביתם של סרטי "ג'יימס בונד", צפויים להיכנס להליכי פשיטת-רגל בימים הקרובים, לאחר שבעלי המניות של החברה אישרו תוכנית ארגון מחדש של חובותיה, המסתכמים בכ-4 מיליארד דולר.

אישור התוכנית דוחה את ניסיונותיו של המשקיע המיליארדר קארל אייקן, המחזיק ב-13% מאג"ח החברה, לאחד את האולפן עם חברת ליונסגייט אנטרטיינמנט, מפיצת סרטי "המסור" ומפיקת סדרת "מד מן".

במסגרת התוכנית שהתקבלה תתחלף הההלת החברה, ואולפני MGM ייצרו רק 4-6 סרטים מדי שנה, בתקציבים צנועים של עד 50 מיליון דולר.

"MGM תפעל במהירות ליישום התוכנית, שתפחית באופן משמעותי את נטל החובות ותמצב את החברה בעמדה חזקה לביצוע האסטרטגיה העסקית שלה", נכתב בהודעה.

ל-MGM יש ערימת חובות מעל 4 מיליארד דולר, והיא אינה יכולה לעמוד בתשלומי הריבית. ההכנסות מספריית 4,000 הסרטים שלה, הגדולה ביותר בהוליווד, נחתכו בכמעט 50% בשנה האחרונה, לכ-250 מיליון דולר מקרוב ל-500 מיליון שנה לפני כן, פחות מ-300 מיליון דולר שנחוצים לשירות החוב מדי שנה.

ספריית הסרטים היא הנכס הגדול ביותר של MGM, ובריאותה תלויה באנשים שקונים תקליטורים, אבל הם לא קונים - מכירות ה-DVD סובלות מירידה תלולה בכל תעשיית הבידור זה 3 שנים.

הצרות של האולפן לא מסתיימות בכך, כי גם הנכס הפעיל החשוב ביותר שלו - סדרת סרטי "ג'יימס בונד" - הפך קורבן לאי-הוודאות סביב גורלו של MGM.

בקיץ שעבר בעלי המניות של MGM שכרו את שירותיו של סטפן קופר, מומחה רה-ארגון עם ניסיון בהצלת חברות חולות, אשר פיקח בין היתר על פשיטת-הרגל של אנרון. מאז הוא וצוותו מנסים לגבש פתרון ל-MGM.