דיווח: BHP מקפיצה את הצעת הרכש שלה לפוטאש ב-10%

(עדכון) - עפ"י הדיווח, BHP ביליטון מעוניינת להעלות את הצעת הרכש ל-143 דולר ■ פוטאש לממשלה הקנדית: "הצעת הרכש העוינת תנשל את קנדה מהמחצב האסטרטגי העיקרי שלה"

ענקית הכרייה BHP ביליטון מתכננת להמתיק את הצעת הרכש שלה לענקית הדשנים הקנדית פוטאש , כך דיווח היום העיתון "סאנדיי טיימס". על פי מקורבים לעניין, BHP ביליטון מעוניינת להעלות את הצעת הרכש העוינת שלה ב-10% ל-143 דולר למניה, זאת כאשר המניה ננעלה ביום שישי האחרון במחיר של 145 דולר.

בתוך כך, פוטאש כבר מפעילה לחצים קדחתניים על הממשלה הקנדית לדחות את הצעת הרכש העויינת של BHP. לטענת החברה הצעת הרכש העויינת תנשל את קנדה מהמחצב האסטרטגי העיקרי שלה וכן תגרום לפגיעה בכלכלה הקנדית ע"י צמצום מקומות תעסוקה.

נזכיר כי בחודש אוגוסט האחרון פוטאש דחתה את הצעת BHP לרכישת החברה במחיר של 130 דולר למניה. מניית פוטאש עלתה מאז ההצעה מה שמהווה אינדיקציה להערכת המשקיעים כי הצעת רכש גבוהה יותר עומדת על הפרק.

כחלק מהמאמצים שמפעילה פוטאש על הממשלה הקנדית, היא מגייסת רוב בפרובינציות הקנדיות המתנגדות להצעת הרכש. הממשלה הקנדית נמנצאת בדילמה מול דרישת פוטאש כיון שמצד אחד, אם תחסום את הצעת הרכש של BHP היא תעלה את הסיכון לפגיעה במוניטין של קנדה כמדינה פתוחה להשקעות זרים. מאידך, יש לקבלת הצעת הרכש השלכה פוליטית כיון שקבלתה עשויה לגרום לבוחרים לבוא חשבון עם מפלגת הקונסרבטיבים הנמצאת בשלטון, בבחירות שיערכו במחצית הראשונה של 2011.

גורם בכיר בממשלה הקנדית אמר כי "השקעות זרים הן בעלות ערך רב בקנדה, מסייעות ביצירת עבודה , הגברת התחרות והייצור", אמר. עוד הוסיף כי קנדה לא תוכל לסגור את שעריה ואינה רוצה בכך.