מהדורת "מבט" של ערוץ 1 עשויה לרדת מהאוויר בעוד יומיים

‎‎זאת כחלק מתגובת רשות השידור להחלטת משרד האוצר להפסיק את הסכמי העבודה הלא חוקיים בעיניו ■ בערוץ 1 החלו במגעים להעברת משחקי ליגת העל בכדורגל לערוץ אחר‏

‎‎מהדורת "מבט" של ערוץ 1 עשויה לרדת מהאוויר החל מעוד יומיים (ג'). זאת לאור החלטת הנהלת רשות השידור להפסיק את שידור הערוץ בשעה 19:00 בערב, לאור קביעת האוצר להפסיק את כל הסכמי העבודה שנחשבים בעיניו כלא חוקיים.

‏הנהלת הרשות החליטה לאמץ את בקשת האוצר ולהנהיג שעון נוכחות לאור אי-ההתקדמות ברפורמה. ועדי העובדים ברשות השידור, שאינם מוכנים לביטול הסכמי העבודה או לחתימה על שעון נוכחות, מתעקשים להגיע לעבודה.

‏למרות שהוחלט למצוא מקום חלופי למהדורת "מבט", מסתמן כי מהדורת החדשות של הערוץ תשודר במתכונת חלקית בלבד, אם בכלל.

גם שידורי קול ישראל, שמבוצעים בזכות שעות נוספות של עובדים, יבוטלו.

‏בתוך כך נודע ל"גלובס" כי מחר (ב') ישודר משחק הכדורגל של ליגת העל, אולם בערוץ 1 החלו במגעים להעבירו לגוף שידור אחר. היום לא התקיימו דיונים רשמיים בין הצדדים.

ישיבת חירום בכנסת

‏על רקע הדברים החליט יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, לזמן ישיבת חירום של הוועדה. "בטלוויזיה בשנות ה-2000 המאבק לא יכול לבוא על גב הצופים", אמר אקוניס ל"גלובס", "אנחנו מכירים את הרכב הצופים של ערוץ 1. אלה אנשים שהרגלי הצפייה שלהם מובנה במשך שנים".

לדבריו, "הרפורמה מתקרבת, והכנסת חייבת להתערב, ולכן אני מקיים את הדיון. אין מקום לשיטות הללו. הנפגע העיקרי הוא הצופה, ולא פחות השידור הציבורי".

לדברי אקוניס, "עד לרגע זה לא ברור לי מי אשם, זה לא מעניין אותי ולא אכפת לי, זו טעות להשבית ב-19:00. זו פגיעה בצרכן. אני מקווה שנגיע למצב שהמשא-ומתן נמשך וכך גם השידור".

‏ברשות השידור פרסמו היום (א') את אופי העבודה החדש החל מה-2 בנובמבר של ערוץ 1 ורשתות קול ישראל.

"על מנת למזער את הפגיעה בלוחות השידורים, החליטה ההנהלה להודיע לבעלי החוזים האישיים ולמקבלי שכר כולל, אשר יסרבו לקחת כרטיס נוכחות ולדווח נוכחות באמצעותו, כי הרשות תשלם להם שכר ראוי בלבד", נמסר. "עוד הוחלט להקים צוות מצומצם בראשות המנכ"ל מוטי שקלאר לפתרון בעיות מיידיות. הנהלת הרשות תתכנס מדי בוקר להערכת מצב ותקבל החלטות בהתאם להתפתחויות". ‏‎‎‏