40 שנות מאסר למנהל קרן שהודה בגניבת 140 מיליון דולר ממשקיעים

מיני מיידוף: ג'יימס ניקולסון, שכיהן כנשיא ווסטגייט קפיטל מנג'מנט בניו-יורק, הורשע בגניבת חסכונות חייהם של מאות משקיעים, בהם גם בני משפחתו ורבים שהכירו אותו באופן אישי

ג'יימס ניקולסון, מנהל קרן לשעבר שהודה בגניבה של 140 מיליון דולר ממאות משקיעים ממוצעים שבטחו בו והפקידו בידיו את חסכונות חייהם, נידון שלשום (ו') ל-40 שנות מאסר.

אולם בית המשפט בניו-יורק היה גדוש בעשרות מקורבנותיו של ניקולסון בן ה-44, שרבים מהם הכירו אותו אישית. באולם נכחו גם כמה מבני משפחתו המורחבת של ניקולסון, שגם הם נפלו קורבן למעשי המירמה שלו, שהחלו בשנת 2000 והופסקו עם מעצרו בפברואר 2009.

סטפני צ'יימברלין, מורה בבית-ספר, סיפרה לבית המשפט כי ניקולסון גנב את החסכונות למימון לימודי הקולג' של ילדיה, וכי פשעיו "השפיעו על דורות" של אנשים.

לדבריה, לניקולסון "היה פחות זמן" כפושע מאשר לרמאי האגדי ברנרד מיידוף, שגנב 65 מיליארד דולר באמצעות מעשי מירמה שנמשכו עשרות שנים, אך "מה שחשוב זוהי עובדת הפשע".

ניקולסון, שהודה באשמה בדצמבר שעבר בבית משפט פדרלי במנהטן, ושלא שוחרר בערבות, ישב בנוקשות באולם והקשיב לדברי תשעה מקורבנותיו ולדברי השופט.

"אני מתבונן בך, ואני לא יודע איך לפרש את זה", אמר השופט הפדרלי ריצ'רד סאליבן לניקולסון, במהלך הדיון בגזר הדין, שארך שעתיים. סאליבן אמר כי "לבו נשבר" למקרא המכתבים ששלחו לו 3 בניו הצעירים של ניקולסון וההצהרה שהקריאה בבית המשפט אמו של ניקולסון, פאט.

ג'יימס ניקולסון כיהן כנשיא ווסטגייט קפיטל מנג'מנט בניו-יורק. הוא הודה בהפרת חוקי המסחר בניירות ערך של ארה"ב, בביצוע מירמה כיועץ השקעה ובביצוע מירמה באמצעים אלקטרוניים. מרבית המשקיעים שהפקידו בידיו את כספם מתגוררים בפרברי ניו-ג'רסי ובניו-יורק בקרבת מנהטן.

התובעים אמרו כי מעשיו של ניקולסון נחשפו חלקית בידי משקיעים שביקשו לפדות את כספם מווסטגייט לאחר חשיפת הונאת הפונזי האדירה של מיידוף בדצמבר 2008. במסגרת הונאת פונזי משלם הנוכל למשקיעים ותיקים בכספם של משקיעים חדשים.

על מיידוף, כזכור, נגזרו 150 שנות מאסר בגין מעשה ההונאה חסר התקדים שביצע.