אחרי 15 שנה: בבר-אילן יחגגו ביום הזיכרון לרצח יצחק רבין

צירוף מקרים, חוסר רגישות או ציניות חסרת גבולות? באגודת הסטודנטים דווקא אומרים: "אנו מודעים לרגישות של יום הזיכרון"

"סטודנטים יקרים, אנשים טובים, פרצופים יפים: אחרי פתיחה חזקה במיוחד של השנה הגיע הזמן, כמו שהבטחנו, לעלות הילוך: שימו לב אנחנו מקווים שאתם יושבים" - במילים אלו נפתחת ההזמנה למסיבת פתיחת השנה האקדמית של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן.

לכאורה מדובר באירוע שיתקיים החודש בכל אחד מהמוסדות האקדמיים בארץ, אלא שבאוניברסיטת בר-אילן בחרו לקיים אותו באותו תאריך בדיוק שבו נרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, על ידי אחד הסטודנטים שלמדו באותו מוסד בדיוק.

15 שנה עברו מאז הגיע יגאל עמיר לכיכר מלכי ישראל בתל-אביב ורצח ב-3 יריות אקדח את ראש הממשלה לשעבר. חברי אגודת הסטודנטים בבר-אילן בחרו לא לייחס משמעות מיוחדת לתאריך הלועזי שבו אירע הרצח, ולקיים מסיבה חגיגית. כדי לחגוג כראוי, מובטח לכל אחד מהשתתפים "אלכוהול במחיר רצפה + יריד אוכל חינם + פינוקים והפתעות".

למרות הסמיכות בין תאריך הרצח ליום שבו תתקיים המסיבה, איש מהסטודנטים לא בחר להגיב על כך בעמוד הפייסבוק שנפתח לצורך האירוע החגיגי. רוב הסטודנטים התעניינו בסידורי ההגעה למקום, ובעלות עבור משתתפים שאינם לומדים באוניברסיטה.

"אנו מודעים לרגישות של יום הזיכרון"

מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה כי הם מודעים "לחשיבות הציבורית והממלכתית הקיימת ביום הזיכרון לרה"מ יצחק רבין ז"ל, כך נהגנו ביום השנה העברי והרשמי שבו התקיימו ברחבי הקמפוס דיונים נרחבים ואף אירוע טקסי מכובד. יצוין כי בהמשך אף שלחנו נציגות מכובדת לעצרת הזיכרון שהתקיימה בכיכר רבין בתל-אביב במוצ"ש האחרונה".

"האירוע ב-4.11.2010 מתקיים תוך שיתוף-פעולה מקיף עם מוסדות אקדמיים נוספים זאת מבלי לפגוע בצורה זו או אחרת ביום הרגיש", הוסיפו חברי האגודה. "אנו מודעים לרגישות יום הזיכרון, ולכן פעלנו בממלכתיות המתבקשת ביום הזיכרון הרשמי של מדינת ישראל שהתקיים ב-20.10.10, י"ג בחשוון. כל ניסיון להכתים את אוניברסיטת בר-אילן על כל הסטודנטים שבה ובהמשך אף להציג את אגודת הסטודנטים של בר-אילן באור שלילי, הוא ציני לא רציני ואף מגוחך".

באגודה הדגישו כי צר להם "על ההתעסקות בנושא זה שאינו מעיד מאומה על התייחסותנו ליום זה. האגודה כנציגת הסטודנטים כולם מגנה את המגמה המתמשכת, במסגרתה יש ניסיון להכתים את כלל הסטודנטים ברצח המתועב אותו אנו מגנים מכל וכל".

ואם זה לא מספיק, באגודת הסטודנטים של בר-אילן אף בחרו לתקוף בתגובה, ואמרו כי "לוח השידורים של ערוץ 2 עצמו כלל אינו מותאם לרוח יום הזיכרון, כשבמרכז הערב אף התקיימה התוכנית מאסטר שף שבינה לבין אקט של זיכרון הקשר הוא בהחלט מקרי".