סקר: צרכנים רבים בודקים מחירים באינטרנט - ואז קונים בחנות

סקר שערך מכון רותם TRI מגלה כי רוב הצרכנים עדיין מעדיפים לראות ולמשש את הסחורה לפני שהם קונים, למרות שהקנייה המקוונת מתחזקת

הצרכן הישראלי "עושה שיעורי-בית" ובודק מחירים מול המחשב - אך את הרכישה בפועל מבצע בחנות רגילה - כך עולה מסקר שערך מכון רותם TRI.

מחצית הנשאלים סיפרו כי את "סיבוב הקניות" שלהם בפעם האחרונה שרכשו מוצרי חשמל הם החלו מול המחשב, אך רק 37% מהם ביצעו את הקנייה באתרים מקוונים, והשאר פונים לחנויות "אמיתיות" - ובסך-הכול, כ-20% מהנשאלים ביצעו רכישה באינטרנט.

הסקר בוצע עבור אתר KAMA להשוואת מחירים, ורואיינו בו טלפונית 500 משקי-בית.

מניתוח הנתונים עולה כי באופן יחסי יותר גברים בודקים מחירים באינטרנט מאשר נשים (59% מהגברים לעומת 46% מהנשים), וכי החיפוש וההשוואה דרך האינטרנט מבוצעים יותר בקרב בני 25-54 (יותר מ-60%).

כצפוי, בני 65 פלוס הם הפלח המשתמש באינטרנט הכי פחות לשם השוואת מחירים ובדיקה. ככל שעולה שיעור ההשכלה, גם השימוש ברשת עולה - 70.5% בקרב בעלי השכלה אקדמאית, 57% מבעלי השכלה על-תיכונית ורק 31% מבעלי השכלה תיכונית ומטה.

עוד מראים הנתונים כי הציבור החילוני מנצל יותר את שירותי הרשת ביחס לחרדים ולאוכלוסייה המסורתית (64%, 40%, ו-45% - בהתאמה).

נמצא גם כי יש קשר בין רמת ההכנסה לבדיקת מחירים באינטרנט: ככל שזו עולה - גדל השימוש באינטרנט בתוך תהליך הבדיקה טרם הקנייה.

"ממצאי המחקר מעידים על כך שממדי הקנייה באינטרנט גדלים באופן איטי אך עקבי, ושציבור צרכנים שרק לפני 10 שנים אהב למשש את הסחורה, נוטש בהדרגה את הדפוס הזה ומבין את יתרונות הנוחות של הקנייה ברשת", מסביר עורך הסקר, ד"ר אריה רותם ממכון רותם TRI.

מתן גוטר, מנכ"ל אתר KAMA מקבוצת יד2 שעבורו נערך הסקר, אומר כי "לחלק מהצרכנים קיים עדיין חשש מובנה לקנייה וירטואלית, אולם פחד זה הולך ומתפוגג עם השנים, וישנם תחומים וסוגי מוצרים שהאינטרנט הם זירת המכירה הראשית שלהם - בהם טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים ומוצרים דוגמת מצלמות דיגיטליות, מקררים, מזגנים, נגני מוזיקה ומכשירי ניווט GPS".

11
 11