החל ממחר: מהדורת "מבט" של ערוץ 1 יורדת מהאוויר

זאת לאור כוונת רשות השידור לבטל את כל השעות הנוספות של העובדים ■ ינון מגל ישתלב במגזין חדשות שישודר בין 17:30 ל-19:00 ■ מנהלים ברשות שלא ייקחו כרטיסי נוכחות יושעו

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 1, "מבט", לא תשודר החל ממחר (ג') - כך החליטה הנהלת רשות השידור לאור כוונתה לבטל את כל השעות הנוספות של העובדים.

מגיש המהדורה, ינון מגל, ישתלב במגזין חדשות שישודר בין השעות 17:30 ו-19:00 בערב לצדה של גאולה אבן. מרב מילר, מגישת "מבט" השנייה, שוהה בחופשת לידה.

החל מהשעה 19:00 ישודרו בערוץ 1 שידורים חוזרים, ובקול ישראל לא ישודרו תוכניות אשר דורשות את עבודת אנשי רשות השידור מעבר לתחומי משרתם.

על-פי ההערכה, הוועדים יוציאו מבית המשפט צו מניעה למהלכים.

מחר אמורים עובדי רשות השידור להתחיל בהחתמת שעוני נוכחות, וכפי הנראה אין לעובדים כל כוונה לקחת את כרטיסי הנוכחות ממחלקת כוח-האדם של הרשות.

במהלך היום כולו לא התקיימו דיונים בין הצדדים, כאשר למרות כוונת ההנהלה, עובדי רשות השידור מתכננים להמשיך ולהגיע לעבודתם ולבקש להפיק את התוכניות. עוד הודיעה ההנהלה כי מנהלים ברשות שלא יבואו לקחת כרטיס נוכחות יושעו מיידית.

אתמול (א') התקיים דיון בין ההנהלה לאגודת העיתונאים, שם ביקשה האגודה להחריג את העיתונאים לאור התקדמות המשא-ומתן מולם. עם סירוב ההנהלה, נמשכים בין הצדדים המגעים הלא רשמיים, ובעיקר מורגשת חלופת מכתבים.

מרשות השידור נמסר כי "בשל הכורח לפעול על-פי הסכמי העבודה הקיימים, לא ניתן יהיה לשבץ צוותים עיתונאיים לעבודה אחרי השעה 19:00 מבלי לשלם להם עבור עבודה בשעות נוספות. כתוצאה מכך נאלצנו לגבש לוחות שידורים המשקפים כורח זה, וכפועל יוצא מכך ישודר מגזין חדשות ואקטואליה בשעה 17:35 ועד השעה 19:00".

עוד נמסר מרשות השידור כי "הנהלת רשות השידור תקבע את לוח השידורים של ערוץ 1 בהתאם לתנאי העבודה ולאפשרויות ההפקה, מתוך מטרה לקיים את המחויבויות של רשות השידור ושל ערוץ 1. לוח השידורים ייקבע מדי יום, בהתאם לנסיבות".