פרוטליקס: תוצאות חיוביות מניסוי החלפת תרופה לחולי גושה

החברה דיווחה הבוקר כי 15 חולים החליפו בהצלחה את תרופת ה- imiglucerase ל-Taliglucerase Alfa

חברת הביומד הישראלית פרוטליקס דיווחה הבוקר (ג') על הצלחה. מדובר ב-15 חולים במחלת הגושה, שהחליפו את התרופה שהם מקבלים, ה- imiglucerase של חברת ג'נזיים, ב-Taliglucerase Alfa של פרוטליקס. ההחלפה תועדה במשך 9 חודשים תחת פרוטוקול של ה-FDA האמריקנית.

יעילות התרופה של פרוטליקס הושגה ללא פגיעה בבטיחות החולים. ניסוי ההחלפה היה אמור להקיף 15 חולים אולם עקב בעיות באספקת התרופה של ג'נזיים הוא הורחב ל-30 חולים.

"אנו מאוד מרוצים מהתוצאות. ביחד עם השקת התרופה בצרפת והסכם אספקה בברזיל אנו מגבשים מסד נתונים גדול ל-Taliglucerase Alfa של פרוטליקס", אמר מנכ"ל החברה, דוד אביעזר.

מחלת הגושה הינה מחלה גנטית הפוגעת בחילוף החומרים בגופם של החולים בה. הסימפטומים של המחלה הם התנפחות של הכבד והטחול, אנמיה, כאבים ופגיעה בעצמות השלד. הגושה היא מחלה גנטית, שמתבטאת במחסור קבוע באנזים מסוים, שמפרק חומר שומני. בהיעדר האנזים, החומר מצטבר בתאי הגוף ומפריע לפעילותם.

מכירות ראשונות של התרופה של פרוטליקס החלו בצרפת, שם היא קיבלה ביולי אישור זמני. זהו מנגנון אישור שמיועד לתרופות שעדיין לא מאושרות, כאשר קיים צורך ציבורי בתרופה. בארה"ב, תאריך היעד לאישור התרופה הוא פברואר 2011.

נציין כי לפני כחודשיים וחצי דווח כי פייזר חתמה על הסכם אספקה קצר-מועד (למשך מספר חודשים בלבד) בהיקף של כ-30 מיליון דולר, עם משרד הבריאות באחת ממדינות אמריקה הלטינית. במסגרת הסכם זה נחתם כי פייזר ופרוטליקס יספקו את תרופת ה-Taliglucerase Alfa, שמיועדת לטיפול בחולים במחלת הגושה.