אלקטרה נדל"ן מממשת בניין משרדים בטורונטו ב-274 מיליון ש'

בניין המשרדים ‏University 400‎‏ מושכר לממשלת אונטריו, לאחר שזו חידשה את חוזה השכירות במסגרתו הועלו דמי השכירות, וכן לענקית הביטוח הבינלאומית ‏Zurich‏

‎‎אלקטרה נדל"ן , שבשליטת גרשון זלקינד ובניהולו של שלמה שרף, מממשת בניין משרדים בטורונטו שבקנדה ומוכרת אותו ב-274 מיליון שקל (77 מיליון דולר קנדי). מדובר בבניין בשטח בנוי של כ-33 אלף מ"ר הנמצא באחזקת אלקטרה נדל"ן מאז 2004.

בניין המשרדים ‏University 400‎‏ מושכר לממשלת אונטריו, לאחר שזו חידשה את חוזה השכירות במסגרתו הועלו דמי השכירות, וכן לענקית הביטוח הבינלאומית ‏Zurich‏. אלקטרה רכשה את הבניין לפני שש שנים, תמורת כ-43 מיליון דולר קנדי, ומאז השביחה את שוויו. מה שמסביר את המחיר המכירה הגבוה ב-80% משווי הרכישה בזמנו.

העסקה מבטאת לאלקטרה רווח של כ-69 מיליון שקל, שאת מרביתו רשמה בדו"חותיה בעבר. מימוש הנכס יביא לעודף תזרימי לפני מס של כ-85 מיליון שקל. באלקטרה נדל"ן מציינים שהחברה רשמה תשואה פנימית ממוצעת (‏IRR‏) של 41% לפני מס על ההון העצמי שהושקע.

לדברי שרף, "מכירת הנכס בטורונטו היא דוגמא מצוינת להשלמה מוצלחת של תהליך השבחת ערך שאלקטרה נדל"ן ביצעה במשך השנים. רכשנו את הנכס כשחלקו ריק וכשהסכם השכירות עם ממשלת אונטריו היה קרוב לסיומו, מתוך ניתוח מושכל שקיים בנכס פוטנציאל השבחה משמעותי. ואכן, לאחר חידוש ההסכם עם ממשלת אונטריו, ולאחר אכלוס השטחים הריקים בבניין, הנכס הפך לאחד מבנייני המשרדים האטרקטיביים בטורונטו, ועתה - לאחר שהניב לנו תזרים איכותי במשך שנים - מצאנו לנכון לממשו ברווח גבוה".