וול סטריט ננעלה בעליות בציפייה לתוצאות הבחירות; טבע נחלשה

רוב הכלכלנים סבורים כי תוכנית "ההקלה הכמותית" תעמוד על חצי טריליון דולר ■ מניית טבע ירדה למרות תוצאות השיא שהציגה ■ רווחי פייזר צנחו ב-70%

הבורסות בוול סטריט ננעלו הערב (ג') במגמה חיובית, בהמתנה לתוצאות יום הבחירות לבתי הנבחרים בארה"ב במחצית הכהונה ולהודעת ה'פד' מחר בערב. המדדים המובילים של ניו-יורק סיימו את המסחר בעליות, כאשר הדאו ג'ונס התחזק ב-0.6%, הנאסד"ק הוסיף כ-1.1% וה-S&P 500 עלה בכ-0.8%. הנשיא אובמה צפוי לאבד את הרוב הדמוקרטי בקונגרס באופן כמעט ודאי והמפלגה הדמוקרטית צפויה גם לאבד מכוחה בסנאט. היום גם התחילה ישיבת ה-FOMC אשר תסתיים מחר, כאשר בשוק מצפים כי הריבית תיוותר על כנה, אך ברננקי יודיע על תוכנית גדולה להקלה כמותית.

מדד הבנצ'מרק S&P500 עלה בכ-0.8%, לאחר שבמהלך ספטמבר ואוקטובר השלים המדד זינוק של כ-13%, והיו אלו הביצועים הטובים ביותר שנרשמו במדד זה בחודשים אלו מאז 1998. תוצאותיהן הכספיות של כ-80% מהחברות המשתייכות למדד ודיווחו כבר, עקפו את תחזיות הרווח שהיו בשוק. עונת הדו"חות נמשכת והיום יבלטו מכיוון זה מניות BP, מאסטרקרד, טבע, פייזר ואחרות.

ה'פד' יתחיל מחר, ככל הנראה, בסיבוב חדש של תמריצים ויודיע על רכישה של אגרות חוב ממשלתיות ארוכות טווח בהיקף של לפחות 500 מיליארד דולר. מסקר שערכה בלומברג עולה כי רוב הכלכלנים סבורים שתוכנית ה"הקלה כמותית" תעמוד על חצי טריליון דולר. רק מעטים מקרב הכלכלנים סבורים כי רכישת הפד תסתכם בסכום נמוך יותר, דעת המיעוט מתייחסת לרכישות בהיקף מצומצם של 50 עד 100 מיליארד דולר.

"הדולר צפוי להמשיך ולהיות תחת לחץ בעוד שבשוק ממתינים להבהרות מהפדרל ריזרב ולתוצאות הבחירות. החששות הן כי הממשל בארה"ב יחושק בבחירות, מה שימנע ממנו להמשיך ולקדם מדיניות יעילה והדבר מכביד על המטבע המקומי" אמר אסטרטג המטבעות של דויטשה בנק.

פול וולקר, מי שעמד בראש הפדרל ריזרב בעבר וכיום משמש כיועצו הכלכלי של הנשיא אובמה אמר היום כי "הקלה כמותית עלולה להצית את האינפלציה בעתיד והיקף המעורבות עלול להיות גורם לחשש. כאשר הכסף כל כך קל למשך זמן רב מידיי, תיווצרנה בועות נכסים נוספות".

הבורסות באסיה נסחרו היום בנטייה לעליות שערים קלות לאחר שבאוסטרליה ובהודו העלו הבנקים המרכזיים את הריבית. באוסטרליה החליט הבנק המרכזי על העלאת ריבית מפתיעה של 0.25% לרמה של 4.75% עקב חששות כי ההאצה בצמיחה תוביל להתפרצות אינפלציונית, בעקבות המהלך מזנק הדולר האוסטרלי כנגד הדולר. בהודו הועלתה הריבית ל-6.25%. המדדים המובילים באירופה ננעלו בעליות קלות לאחר פתיחה במגמה מעורבת, תוך המשך ההתחזקות בשערו של האירו המתקרב לרמה של 1.4 דולר.

החוזים העתידיים על הזהב למסירה בדצמבר עלו ב-0.5% לבמחיר של 1,356.9 דולר לאונקייה, כאשר החוזים על הכסף עלו ב-1.2% לשיא של 30 שנה.

היום לא יפורסמו נתונים מאקרו כלכליים בארה"ב

ענקית הנפט בריטיש פטרוליום דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2010 צנח ב-67% ל-1.79 מיליארד דולר, זאת בצל מחיקת עתק נוספת הקשורה לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו. המשקיעים מסתכלים קדימה והמניה מגיבה בעלייה.

יצרנית התרופות הגדולה בעולם, פייזר דיווחה כי רווחיה החשבונאיים צנחו ב-70% ל-866 מיליון דולר או 11 סנט למניה. עם זאת, הרווח המתואם (NON GAAP) עלה ל-54 סנט למניה לעומת תחזיות האנליסטים ל-51 סנט למניה. הכנסות החברה זינקו ב-40% ל-16.2 מיליארד דולר לעומת 11.6 מיליארד דולר, בשוק ציפו שהכנסות יהיו גבוהות יותר ויסתכמו ב-16.8 מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2010 כולה ואישררה את תחזיותיה הפיננסיות לשנת 2012 לרווח של 2.17-2.22 דולר למניה.

היום דווח כי יצרנית המכוניות האמריקנית, ג'נרל מוטורס צפויה לגייס מן הציבור כ-10 מיליארד דולר, לפי מחיר שינוע בין 26-29 דולר למניה. המחיר משווה לחברה שווי של כ-46 מיליארד דולר. במסגרת ההנפקה שצפויה להתקיים ב-18 בנובמבר צפוי לרדת חלקו של הממשל האמריקני בחברה מ-50%.

חברת כרטיסי האשראי, מאסטרקרד דיווחה כי רווחיה עלו ל-3.94 דולר לעומת 3.45 דולר, וכי הכנסותיה טיפסו ב-4.7% ל-1.7 מיליארד דולר.

טבע הגיבה בירידה של 0.6% לתוצאותיה הכספיות שלראשונה כוללות את רציופארם. החברה דיווחה על רווח שיא של 1.18 מיליארד דולר - מעל התחזיות. המכירות הסתכמו ב-4.25 מיליארד דולר לעומת תחזית מוקדמת למכירות של 4.37 מיליארד דולר. מכירות הקופקסון עלו ל-808 מיליון דולר והיוו 19% מסך ההכנסות.

פרוטליקס ריכזה עניין לאחר שגם בת"א היא בולטת לטובה לאחר שפרסמה תוצאות חיוביות מניסוי החלפת תרופה לחולי גושה. החברה דיווחה הבוקר כי 15 חולים החליפו בהצלחה את תרופת ה- imiglucerase ל-Taliglucerase Alfa.

נובה ריכזה עניין לאחר שפירסמה דו"חות מצויינים לפיהם חל זינוק של 330% ברווח הנקי ל-7.3 מיליון דולר. הכנסות החברה זינקו ב-112% והסתכמו ב-24.2 מיליון דולר. החברה סיפקה תחזית מכירות לרבעון הרביעי של השנה: 24.5-26 מיליון דולר.

יצרנית התרופות, פריגו דיווחה על תוצאות שיא ברבעון השלישי והעלתה את תחזיותיה לשנה כולה.

[לארביטראז][לטבלת חוזים עתידיים]