התקשורת בארה"ב הפסידה בבחירות

כשאובמה רוצה להגן על המפלגה שלו, לאן הוא הולך? לתוכנית הקומית של ג'ון סטיוארט

לפני מספר שבועות פורסם כאן ראיון עם הקומיקאי ג'ון סטיוארט, שהמסר העיקרי שלו היה נגד רשת החדשות CNN. אם הם היו עושים את העבודה שלהם, אמר, אני לא הייתי צריך לעשות אותה.

הוא לא הסתפק בזה: לפני כשבועיים התראיין סטיוארט בתוכניתו של לארי קינג, ומעבר לזה שהשכיב את כל הנוכחים באולפן על הרצפה מרוב צחוק, עקץ את הרשת כשהוא משבח את קינג על פרישתו מ"הבניין הבוער".

בשבת האחרונה, 3 ימים לפני בחירות האמצע שאמורות להפוך את המפלגה הרפובליקנית לעצם פוליטית בגרונו של אובמה, סטיוארט גם קיים עצרת א-פוליטית לכאורה, שנועדה בפועל להוות מתקפת נגד לתנועת "מסיבות התה" השמרנית. הוא, ובעיקר שותפו סטיבן קולבר, לא לקחו את עצמם יותר מדי ברצינות. הבעיה היא שיותר מדי אנשים דווקא כן עושים את זה.

הנה דוגמה קטנה: כבר 3 שבועות שאנדרסון קופר, מגיש התוכנית AC360 ב-CNN, מבכה מדי יום את העובדה שפוליטיקאים פשוט לא מוכנים לדבר עם התקשורת. העיתונאי הבכיר כל-כך מיואש, עד שכמעט בסוף כל ראיון הוא אומר: "תודה שבאת לעמוד מאחורי המילים שלך. זה נדיר בימינו".

והנה השיא: כשאובמה רוצה להגן בשארית כוחותיו על המפלגה שלו, לאן הוא הולך? נכון, לתוכנית הקומית של סטיוארט.

מספר שבועות לפני כן, אגב, הצטלם הנשיא בתוכנית המדע ההומוריסטית "מכסחי המיתוסים" בערוץ דיסקברי, לפרק שישודר בדצמבר.

בזמן ששורות אלה נכתבות, נקבעת השליטה בקונגרס האמריקני ואולי גם המשך דרכו הפוליטית של הנשיא. אני לא יודע מה היו התוצאות, אבל כבר אפשר להגיד שהתקשורת האמריקנית הפסידה בגדול.