מנירב תובע את ארד וחורב: הכפישו אותי בקמפיין ללשכת רו"ח

התביעה הוגשה בגין המיילים המכפישים שהנתבעים שלחו נגד רו"ח מנירב כיועציו של רו"ח יגאל גוזמן ז"ל, שניצח בבחירות ללשכה ■ יובל ארד: "מדובר בתביעה קנטרנית וחסרת כל ביסוס"

רו"ח עופר מנירב, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון, הגיש היום (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה בסכום של 5 מיליון שקל נגד חברת ארד תקשורת שבבעלות יובל ואייל ארד וליאור חורב, משרד רואי החשבון BDO זיו-האפט ויועץ התקשורת בן ציון ציטרין, בטענה להוצאת לשון הרע שביצעו במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות הלשכה בספטמבר 2009.

מנירב התמודד בספטמבר 2009 על נשיאות לשכת רואי החשבון מול רו"ח יגאל גוזמן ז"ל, שהיה באותה תקופה שותף במשרד BDO זיו-האפט. גוזמן זכה בבחירות לנשיאות, אך נפטר כ-8 חודשים לאחר מכן.

לטענת מנירב, באמצעות עו"ד סביר רבין, ארד תקשורת ומנהליה, חורב ואייל ארד, וציטרין, ששימשו כמנהלי קמפיין הבחירות וכיועצי התקשורת של גוזמן ז"ל, אחראים להוצאת לשון הרע נגדו בזדון. משרד זיו-האפט, נטען, אחראי גם הוא, כיוון שהוא זה ששילם את שכר שירותיהם.

בתביעה מפורט כי במהלך ניהול הקמפיין של גוזמן נשלחו לחברי הלשכה מיילים המכפישים את מנירב מכתובת מייל לא מזוהה. נטען כי שולחי המיילים ביקשו להישאר אנונימיים והסתייעו לצורך כך בחברת אימייליון להפצת מיילים המחזיקה בשרת בארה"ב.

בעקבות תביעה שהגיש מנירב נגד חברת המיילים, ובהמלצת השופטת הילה גרסטל, הגיעו הצדדים לפשרה, בעקבותיה נחשף כי ארד תקשורת היא זו שהזמינה את משלוח המיילים, ואימייליון אף שלחה מכתב התנצלות מטעמה לאותה תפוצה אליה נשלחו המיילים הפוגענים, כפי שנחשף לראשונה "בגלובס" לפני כחודשיים.

לכתב התביעה צורפו תכתובות המייל שנשלחו מעובד ארד תקשורת למנכ"ל אימייליון, בו ניסה בין השאר להניע את אימייליון מלחשוף את ארד תקשורת כמזמינת השירות ולהכחיש כי המיילים המכפישים נשלחו מחברת ההפצה.

לטענת מנירב, הנתבעים עשו שימוש לרעה ברשת האינטרנט, המהווה על פניו עוולה של הוצאת לשון הרע שפורסמה בזדון, בין בעצמם ובין כשלוחים של גוזמן ז"ל או של BDO זיו-האפט, במטרה לפגוע ולבזות אותו.

לדבריו, עצם הסתתרות הנתבעים מאחורי מיילים אנונימיים מלמדת כי מדובר בהכפשות מרושעות, אחרת, היו מזדהים בשמם האמיתי.

"תביעה קנטרנית"

יובל ארד, מנכ"ל קבוצת יורו ישראל, מסר בתגובה: "הגשת התביעה לעיתונות לפני הגשתה לנתבעים היא התנהגות פגומה, שמעידה על רדיפת הפרסום. ממה שנמסר לנו על תוכנה של התביעה מדובר בתביעה קנטרנית וחסרת כל ביסוס אשר אין בה ממש. אנו מבקשים להבהיר כי המיילים העומדים בבסים התביעה מבוססים ברובם על פרסומים שהופיעו בחודשים שלפני הבחירות ב'גלובס' ובכלי תקשורת אחרים.

"ייצוגו של רו"ח יגאל גוזמן ז"ל בבחירות ללשכת רואי החשבון, שבהם ניצח את רו"ח מנירב, נעשה על-פי אמות-מידה מקצועיות ואתיות מחמירות. למרבה הצער, מותו הפתאומי של רו"ח גוזמן קטע את עשייתו בתחומים בהם פעל".

מפירמת BDO זיו-האפט נמסר כי כתב התביעה טרם התקבל, וכי תגובתם תינתן בבית המשפט.

ציטרין מסר: "אני מנהל את ענייני המשפטיים עם רו"ח מנירב בבתי המשפט, ושם יזכה הוא למענה הולם וראוי לפי הוראות החוק. טרם קיבלתי את כתב התביעה המדובר, אך יצוין כי לא מכבר הגשתי שתי תביעות נגד רו"ח מנירב בשני בתי משפט שונים על הוצאת לשון הרע בסכומים נכבדים".