הסדר בתביעה הייצוגית על גוגל באזז: החברה לא תשלם פיצויים

המשתמשים יוכלו לקבל ההסכם או להתנגד לו ■ גוגל תשקיע 8.5 מיליון דולר בהקמת קרן שתסייע לארגונים העוסקים בהגנה על הפרטיות באינטרנט

גוגל הודיעה למשתמשי גוגל באזז, הפלטפורמה החברתית שהושקה השנה במסגרת שירותי גי'מייל, כי היא הגיעה להסדר עם מגישי התביעה הייצוגית נגדה, שהאשימו אותה בהפרת פרטיות הגולשים המשתמשים בשירות. בהודעה לא שגרתית, שנשלחה בדואר האלקטרוני לכל אחד ממשתמשי גוגל באזז, דיווחה החברה על פרטי ההסדר שהושג בשבועות האחרונים.

בפני משתמשי הפלטפורמה מוצגות 4 אפשרויות: קבלת ההסכם, התנגדות לו, הגשת בקשה לשימוע בעניין או אי-נקיטת כל פעולה, צעד המהווה אישור ליישומם של הסיכומים. אם יקבלו אותו משתמשי גוגל באזז, הם לא צפויים לקבל פיצוי כספי במסגרת ההסדר, ויכירו בכך שגוגל ביצעה את התיקונים הדרושים בשירות באזז על מנת להבטיח כי הפלטפורמה מעניקה הגנה הולמת על פרטיות המשתמשים בה ואיומים מסוג זה אינם קיימים עוד.

ההסכם מחייב את גוגל לפעול יותר כדי להדריך את המשתמשים בבאזז, ואת משתמשיה בכלל, אודות דרכים להגן על פרטיותם ברשת. גוגל לא תשלם פיצויים במסגרת הסכם הפשרה אך תשקיע 8.5 מיליון דולר בהקמת קרן שתסייע לארגונים העוסקים בהגנה על הפרטיות באינטרנט. למשתמשי גוגל באזז יש אפשרות לערער על ההסכם החל מה-6 בדצמבר, ואף להגיש תביעה חלופית. המועד האחרון להגשת ערעורים הוא 10 בינואר 2011.

הממשל הבריטי: גוגל הפרה את חוק הפרטיות

גוגל הפרה את חוק הגנת המידע הבריטי בכך שאספה מידע מרשתות אלחוטיות לא מאובטחות באמצעות צי רכבי שירות מיפוי הרחובות Street View, אותו היא מפעילה - כך נמסר היום (ד') מהממונה על הגנת הפרטיות בממשל הבריטי, כריסטופר גראהם.

במאי שעבר הודתה גוגל כי אספה בטעות מידע מרשתות אלחוטיות באמצעות צי הרכבים שלה, אולם טענה כי מדובר ב"חלקיקי" מידע, שלא ניתן לעשות בו כל שימוש. עם זאת, לפני כשבועיים שינתה גוגל את גרסתה והודתה כי אספה פרטי מידע שלמים באמצעות הרכבים, בהם כתובות URL, סיסמאות וכתובות דואר אלקטרוני של גולשים.

גרהאם אמר כי מדובר ב"הפרה בוטה" של חוק הגנת המידע במדינה. "גוגל בריטניה תאלץ לעמוד תחת ביקורת מקיפה של הרשויות והיא תהיה חייבת לשתף פעולה על-מנת להבטיח שמקרים דומים לא יישנו. במידה ותרחיש כזה אכן יתממש, יגיע הדבר לפתחו של בית המשפט", אמר גראהם.

חקירות נגד גוגל בפרשה מתנהלות במדינות אירופיות נוספות דוגמת צרפת, איטליה, גרמניה וספרד. לאחרונה הודיעה ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב כי היא סוגרת את תיק החקירה נגד גוגל בעניין מפני שהחברה תיקנה את הליקויים לשביעות רצונה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתה של גוגל לידיעה.