חברת הביומד הילעור גייסה 7.5 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים

ד"ר תמר טננבוים הקימה ומנהלת את החברה, שמפתחת מוצרים לטיפול במחלות עור שונות ופצעים שמקורם בכוויות או בניתוחים ■ החברה גייסה עד כה 40 מיליון דולר

חברת הביומד הילעור (HealOr) השלימה גיוס של כ-7.5 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים בה, ומתכננת להפנות כעת משאבים לפיתוח מוצרים נוספים.

ד"ר תמר טננבוים הקימה ומנהלת את החברה, שמפתחת מוצרים לטיפול במחלות עור שונות ופצעים שמקורם בכוויות או בניתוחים. סך הכול גייסה הילעור, שנוסדה בשנת 2002, 40 מיליון דולר.

בין המשקיעים בחברה נמצאים מורי ארקין, שמכר בעבר את אגיס לחברת פריגו בכ-900 מיליון דולר, וכן קרן פיטנגו ומשקיעים פרטיים.

בסבב הנוכחי השתתפו כל המשקיעים, ובכך הביעו אמון בחברה וגם שמרו על חלוקת המניות הקיימת. הילעור קיבלה בפברואר סכום של 16.5 מיליון שקל מהמדען הראשי במשרד התמ"ת לצורך פיתוח תרופה לפסוריאזיס, מחלה אוטואימונית שבאה לידי ביטוי בנגעי עור.

מרחיבה את הניסויים לארץ

הילעור ממוקמת בפארק המדע ברחובות ומעסיקה 20 עובדים. התרופה המובילה של החברה, שמיועדת לריפוי פצעים כרוניים, הציגה תוצאות חיוביות בשלבים המוקדמים (I/II) של הניסויים הקליניים, וכיום היא נמצאת בשלבי ניסויי היעילות (II/III) .

החברה עורכת ניסויים ב-15 מרכזים בהודו ובארה"ב, ומתכננת להרחיב אותם גם לישראל.

"גיוס זה מאפשר לנו להאיץ את תהליך הפיתוח של תרופה נוספת ולקדמה לניסויים הקליניים בבני אדם", אמרה היום (ד') טננבוים. "עד כה, משאבי החברה הופנו בעיקר לפיתוח מוצר הדגל לטיפול בפצעים קשיי ריפוי. עם כניסתו של המוצר לניסויים קליניים מתקדמים, התפנו משאבי החברה לפיתוח של מוצרי פורטפוליו נוספים, ובהם מוצרים לריפוי פצע אקוטי וכן טיפול בפסוריאזיס. תרופות אלה הראו תוצאות מבטיחות בניסויים פרה-קליניים".

בישראל פועלות חברות נוספות העוסקות בתחום ריפוי הפצעים, ובהן מדיוונד ופוליהיל (שהתמזגו במסגרת עסקה עם כת"ב וטבע), לייפווייב ומקרוקיור.