הכנסות אמדוקס טיפסו ב-7.7%; היכתה תחזית הרווח ברבעון

התחזית לרבעון הבא עגומות: הכנסות שבין 760 ל-780 מיליון דולר לעומת צפי ל-774.39 מיליון דולר ■ רווח של 49-58 סנט למניה לעומת תחזית מוקדמת ל-60 סנט למניה

ענקית הבילינג אמדוקס פרסמה הלילה (ד') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה. בשורת ההכנסות רשמה החברה עלייה של 7.7% ל-762.2 מיליון דולר, מתחת לתחזיות המוקדמות כי החברה תרשום הכנסות של 763.38 מיליון דולר. לעומת הרבעון העוקב, רשמו ההכנסות גידול של 1.2% בלבד.

בשורה התחתונה, הדברים נראים טוב יותר: אמדוקס רשמה רווח של 122.4 מיליון דולר (על בסיס non-GAAP) או 62 סנט למניה, טוב ב-3 סנט מציפיות השוק המוקדמות.

במסגרת הדו"חות, סיפקה החברה תחזית עגומה משהו לרבעון הראשון של שנת הכספים 2011 (הרבעון הנוכחי, ה.ק.) כשהעריכה כי הכנסותיה ינועו בטווח שבין 760 ל-780 מיליון דולר. תחזיות האנליסטים היו כי החברה תרשום הכנסות של 774.39 מיליון דולר. האכזבה הגדולה ניכרת בשורת הרווח, שם מצפה החברה לרשום רווח למניה של 49-58 סנט, לעומת צפי מוקדם לרווח גבוה יותר של 60 סנט למניה.

"תוצאות הרבעון הרביעי שלנו מסמנות סיכום מוצק של שנת הכספים 2010, שנה שאמדוקס הגיעה לנקודת שיווי משקל לאחר תנאי מאקרו תנודתיים. למרות שקיימים כמה אתרים קצרי-טווח, אני בהחלט מאמין בהזדמנויות הממתינות לחברה ויש לי ביטחון אדיר שאלי גלמן (המנכ"ל הנכנס, ה.ק.) יוביל את החברה להצלחות בשנים הבאות", מסר דב בהרב, המנכ"ל היוצא עם פרסום הדו"חות.

גלמן ציין במעמד פרסום הדו"חות כי "העתיד של אמדוקס נשאר בהיר". עם זאת, הזהיר גלמן מפורשות כי "למרות זאת, בטווח הקצר, אנו צופים לחצים מסוימים על הרווחיות שלנו כתוצאה משלושה גורמים, אולם מאמינים שפעולות אלו הן הטובות ביותר עבור בעלי המניות ולקוחותינו. ראשית, אנו משקיעים בכמה תוכניות בתחילת שנת הכספים 2011 הכוללות הכשרה, העברת ידע ושיפור התפוקה, תוך שאנו ממשיכים לצבור תנופה לאחר המיתון. שנית, אנו משקיעים במספר יוזמות עבור לקוחותינו. השקעות אלו כוללות מאמצים ועלויות נוספים הנובעים ממספר פרויקטי אימפלמנטציה בתהליך, בכללם פרויקטים עבור לקוחות בתחום הכבלים. כמו כן, זיהינו ברבעון הראשון הזדמנות אסטרטגית לעסקה בשווקים המתעוררים אשר עשויה להצריך השקעה בשלב הראשון. שלישית, חלק מסוים מפרויקט ההטמעה ב-Clearwire הושעה עקב שינויים בקדימויות העסקיות של הלקוח. השעיה זו יוצרת לחצים נוספים על הרווחיות, למרות שאנו ממשיכים לתמוך בכל מנויי Clearwire באמצעות המערכות שלנו במודל של מיקור חוץ".

גלמן סיים באומרו כי "אנו סבורים ששנת הכספים 2011 תהיה שנת מעבר חשובה לאמדוקס שבה נתגבר על האתגרים בטווח הקצר ונחזק את התמקדותנו ביוזמות צמיחה ארוכות טווח. עם תחילת כהונתי כמנכ"ל, אנו מתכוונים לספק מידע נוסף על האסטרטגיה שלנו לטווח הרחוק במפגש האנליסטים שנערוך בפברואר. אני מאמין שההזדמנויות העומדות בפני אמדוקס הן עצומות, ומצפה להרחיב את עסקינו, להמשיך לחזק את מעמדנו המוביל ולהביא ערך ארוך-טווח לבעלי המניות".