הריביות בבריטניה ובאירופה נותרו ללא שינוי ברמות שפל

(עדכון) קינג לא הצטרף לברננקי: הבנק הבריטי השאיר ללא שינוי את תוכנית התמריצים במסגרתה נרכשים אג"חים ב-200 מיליארד ליש"ט ■ האירו והליש"ט מתחזקים ב-0.9%

הריבית בבריטניה נותרה על כנה ברמת שפל של 0.5%, כך החליטה היום כצפוי הוועדה בראשותו של מרווין קינג, נגיד הבנק המרכזי של הממלכה המאוחדת.

עוד הוחלט בבנק הבריטי, שלא כמו בבנק האמריקני, להשאיר ללא שינוי את תוכנית התמריצים במסגרתה נרכשים נכסים (אג"חים) הממומנת ע"י הרזרבות של הבנק המרכזי 200 מיליארד ליש"ט שהם כ-322 מיליארד דולר.

עוצמת ההתאוששות בבריטניה כפי שבאה לידי ביטוי בנתוני התמ"ג בשני הרבעונים האחרונים, שיכנעה את הגורמים הרשמים לא להצטרף לפדרל ריזרב ולא להגדיל את תוכנית רכישות האג"ח הממשלתיות. נציין כי בריטניה עומדת לפני קיצוץ מאסיבי בתקציב המדינה אשר צפוי להביא לקיצוצם של כחצי מיליון מישרות בבריטניה.

על רקע ההודעה נמשכת התחזקות שערה של הליש"ט כנגד הדולר בשיעור של 0.8% לרמה של 1.6232 דולר.

כ-45 דקות לאחר פרסום ההחלטה בבריטניה הותיר גם הנגיד האירופי, טרישה את הריבית בגוש האירופי על כנה ברמת שפל של 1%, רמה בה נותרה הריבית ב-18 החודשים האחרונים. המשקיעים יקשיבו בקשב רב לנאומו של טרישה שיחל מספר דקות לאחר פרסום ההודעה. האירו מתחזק היום ב-0.9% ל-1.425 דולר.

ה-ECB גם הותיר את הריבית ההפקדות היומית, המשמשת כרמת הריצפה בשוק הכספים, ברמה של 0.25% והותיר את מרווח ההלוואות שלו (הפריים) ברמה של 1.75%.