700 שוטרים ומהומות אלימות: המשטרה הרסה מסגד ברהט

מאות שוטרים ואנשי מג"ב הגיעו למקום על מנת לאבטח את אנשי מינהל מקרקעי ישראל שהוציאו לפועל צו הריסה שניתן למסגד, שנבנה לאחרונה ע"י התנועה האיסלאמית

כוחות גדולים של כ-700 שוטרים ואנשי מנהל מקרקעי ישראל הרסו הלילה מסגד בעיר הבדואית רהט, לאחר שנבנה לאחרונה על ידי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית ללא היתר. באזור פרצו מהומות, כשמאות מתושבי העיר החלו להפגין נגד ההריסה וחלק מהם אף יידו אבנים לעבר השוטרים.

למרבה המזל, לא היו נפגעים בתקרית, אך ההתפרעויות נמשכו זמן רב גם לאחר סיום ההריסות. המתפרעים אף הביעו את זעמם כלפי ראש עיריית רהט פאיז אבו-סהיבן וקראו לו להתפטר לאלתר במחאה על הריסת המסגד. כמה מהמפגינים פוזרו על ידי גז מדמיע וחלקם נעצרו על ידי כוחות המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי המסגד נהרס לאחר שנבנה באופן בלתי חוקי, ובתום הליכי הידברות עם ההנהגה המקומית שלא צלחה. כמו כן, הדגישו במשטרה כי על מנת שלא לפגוע ברגשות המאמינים, הוצאו כל תשמישי הקדושה מהמסגד בטרם נהרס.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יוחנן דנינו הביע את שביעות רצונו מהפעולה ואף שיבח את כוחות השיטור שפעלו במקום. "פעלנו באופן נחוש לשמור על החוק והעברנו מסר כי משטרת ישראל לא תעלים עין ולא תאפשר פגיעה בשלטון החוק, וזאת תוך כדי התחשבות מקסימלית ברגשות בני הדת המוסלמית", אמר מפקד המחוז בתום הפינוי.

ניצב דנינו אף ביקש להדגיש כי נושא הריסת המדגש הובא לדיון בשתי ערכאות משפטיות - בית משפט השלום ובית המשפט המחוזי בירושלים. "הפסיקה הייתה כי מדובר במבנה שנבנה באופן בלתי חוקי במקום שבו אין מחסור במקומות תפילה אחרים", אמר מפקד המחוז. "השארת המבנה על תילו תהיה פגיעה חמורה בשלטון החוק ובבחינת מתן אות לציבור כי חוטא ייצא נשכר מזלזול בוטא בהוראות החוק", הוסיף ניצב דנינו.