נדחה ערעורו של אדם שהתחזה לרו"ח; ירצה 5 שנות מאסר

משה עשהאל הורשע בזיוף בנסיבות מחמירות, כוונה לקבל דבר במירמה, גניבה בידי מורשה, הדחה בחקירה, שיבוש הליכי משפט והתעסקות בלתי מוסמכת לפי חוק רואי חשבון

בית המשפט המחוזי מרכז דחה ביום חמישי את ערעורו של משה עשהאל, לאחר שהורשע ונגזר דינו בבית המשפט השלום בכפר-סבא בשורה ארוכה של עבירות, בין השאר על התחזות לרואה חשבון.

עשהאל הורשע לאחר שניהל בשנים 2002-1988 עסק בשם "שלהבת שירותי ניהול", במסגרתו העניק שירותים בתחום הנהלת חשבונות והגיש דו"חות למע"מ עבור לקוחות, על אף שלא היה רואה חשבון או מנהל חשבונות מוסמך. עשהאל מסר עבור עסקו ועבור לקוחותיו דיווחים כוזבים למנהל מע"מ, ובכך התחמק מתשלום מס בסכום של כמיליון שקל.

כמו כן הורשע עשהאל בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ובכוונה לקבל דבר במירמה, עבירות של גניבה בידי מורשה, עבירות הדחה בחקירה ושיבוש הליכי משפט ועבירות של התעסקות בלתי מוסמכת לפי חוק רואי חשבון.

בית המשפט השלום גזר על עשהאל עונש של 5 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי למשך 3 שנים וקנס כספי בסכום של 50 אלף שקל.

עשהאל ערער לבית המשפט המחוזי, וזה כאמור דחה את בקשתו והשאיר את גזר הדין על כנו, תוך שהוא קובע כי ישנה חומרה מיוחדת עבריינות הכלכלית, וכי המערער בחר לנהל דרך חיים עסקית עבריינית לאורך תקופה ממושכת של מספר שנים, תוך שהוא פוגע הן באמון לקוחותיו והן באוצר המדינה.

את רשות המסים ייצגה בערעור עו"ד מרלן אלוהאב מהחלקה המשפטית מרכז ותיקים מיוחדים ברשות.