דל נוטשת את הבלקברי: עובדיה יעברו להשתמש בטלפון שלה

יצרנית המחשבים תעמיק את דריסת רגלה בשוק עם המכשיר החדש Venue Pro ■ הידיעה על כך פורסמה לראשונה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" ואושרה על-ידי דובר החברה

יצרנית המחשבים דל תפסיק את השימוש במכשירי בלקברי של חברת RIM בקרב עשרות אלפי עובדיה, ותעביר אותם לשימוש בטלפון החכם החדש שלה - Venue Pro.

על-פי הערכות, כ-25 אלף עובדי דל משתמשים בבלקברי במסגרת תפקידם. בנוסף, תנסה דל לקדם את הטלפונים מתוצרתה בקרב לקוחותיה העסקיים.

הידיעה על כוונות דל פורסמה לראשונה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" ואושרה על-ידי דובר החברה, דייוויד פרינק, שאמר כי המעבר יחל בקרוב ויתבצע על-פני פרק זמן ממושך יחסית.

מכשיר ה-Venue Pro מבוסס על מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה של מיקרוסופט, ווינדוס פון 7, ויפעל באמצעות הרשת של ספקית הסלולר T-Mobile, שלוחתה של דויטשה טלקום בארה"ב.

ההחלטה של דל לנטוש את מכשירי הבלקברי ולעבור למכשירים מתוצרתה אינה מפתיעה. בכירים בדל הזכירו לא אחת לאחרונה כי החברה מעוניינת להעמיק את דריסת הרגל שלה בשוק הטלפונים החכמים על-מנת ליצור לעצמה פלטפורמה לשיווק שורה של שירותים נוספים לצרכנים.

כניסתה הרשמית של דל לשוק הסלולר התבצעה בשלהי השנה שעברה, עם השקתו של מכשיר ה-Aero מתוצרתה, המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל לסלולר, אנדרואיד, עליה מבוסס גם הטלפון ומחשב הלוח של דל, Streak.

חברת RIM, שהייתה בעבר החברה הדומיננטית בשוק הטלפונים החכמים למגזר העסקי, מאבדת לאחרונה את אחיזתה בו לטובת מתחרותיה ובראשן אפל, יצרנית האייפון.

על-פי נתוני חברת מחקרי השוק IDC, חברת RIM איבדה 4% מהנתח בשוק הטלפונים החכמים ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

דל עדיין עשויה להפוך לפרטית

בתוך כך, התראיין סמנכ"ל הכספים של דל, בריאן גלאדן, לרשת החדשות CNN ואמר כי האפשרות שהחברה תחזור להיות פרטית אינה נפסלת על הסף.

"אנחנו מקדישים זמן רב למחשבה על כך. יש הרבה אופציות על השולחן, החל מלהשאיר את הדברים כפי שהם, דרך ביצוע קנייה עצמית של מניות תוך השארת החברה ציבורית, וכלה בקנייה ממונפת של כל החברה והפיכת המנכ"ל, מייקל דל, למחזיק המניות הראשי", אמר גלאדן.

"לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה, אבל בכל מקרה המהלכים הללו לא ייצאו לפועל בזמן הקרוב", הוסיף.