המתכת הצהובה תמשיך לנצנץ? עוד תעודת סל להשקעה בזהב

GLDX מבית Global X מציעה חשיפה למחזור כריית הזהב - דמי הניהול השנתיים שלה עומדים על 0.65%

המשקיעים אוהבים לרדוף אחר השוק כשהוא למעלה, בתקווה שהמגמה הזו תימשך מספיק זמן כדי שיוכלו ליהנות ממנה גם הם. הריצה הזו מתודלקת על ידי חברות המוצרים הפיננסיים, שמבקשות לייצר עבור המשקיעים עוד ועוד מוצרים שיחשפו עוד ועוד מהשקעתם הכספית לסקטור העולה.

זהו המקרה כיום עם הזהב, שרצון המשקיעים להיחשף אליו לא פסח על חברות תעודות הסל בעולם, שמבקשות לנצל עד תום את הסנטימנט הבוער.

כך, ביום חמישי הודיעה חברת Global X על השקת ETF חדשה המציעה חשיפה לזהב, ושמה Gold Explorers (סימול: GLDX).

Global X ציינה עם השקת המוצר החדש, כי בשונה משאר ה-ETF's המשקיעות בזהב, מדובר על התעודה הראשונה בעולם שמציעה למשקיעים המעוניינים חשיפה מיוחדת למחזור כריית הזהב דרך חברות חיפוש הזהב. דמי הניהול השנתיים של GLDX עומדים על 0.65%.

GLDX עוקבת אחר מדד ה-Solactive Global Gold Explorers, אשר עוקב אחרי הביצועים של החברות הגדולות והסחירות ביותר בעולם בתחום חיפוש הזהב. כלומר, ה-ETF נותנת משקל רב יותר לחברות בינלאומיות על פני חברות אמריקניות בתחום חיפושי הזהב.

רבים בשוק משווים את חברות חיפושי הזהב לחברות חיפושי הנפט, כלומר מקטלגים אותן כבעלות פרופיל סיכון/סיכוי גבוה.

GLDX מצטרפת לשתי s'ETF ותיקות ופופולריות אחרות בתחום - Market Vectors Gold Miners (סימול: GDX ) והתעודה Market Vectors Junior Gold Miners (סימול: GDXJ).

GDX עוקבת אחר מדד ה-AMEX Gold Miners, הכולל מספר חברות חיפוש זהב, ו-GDXJ עוקבת אחר החברות הקטנות והפחות סחירות בתחום כריית הזהב.