רווחי ערבטק צנחו ב-96% לאחר שפרויקטי נדל"ן בדובאי בוטלו

מחצית מכלל הפרויקטים בתחום הנדל"ן בדובאי בוטלו או צפויים לגורל שכזה לאחר שמשבר האשראי הוביל לצניחה בביקושים והצפת שוק הדיור הובילה לנפילת מחירי הנכסים

רווחיה של חברת ההחזקות ערבטק צנחו ב-96% ברבעון השלישי וחברת הבנייה הגדולה ביותר באיחוד האמירויות, שבסיסה בדובאי, פיספסה את תחזיות האנליסטים לאחר שנפגעה מביטול פרויקטים.

הרווח הנקי צנח ל-6.8 מיליון דיראהם שהם כ-1.9 מיליון דולר לעומת רווח של 166.6 מיליון דיראהם ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה כי הירידה תהיה ל-105 דיראהם. הכנסות החברה נפלו ב-23% והסתכמו ב-1.28 מיליארד דיראהם. הוצאות הנהלה וכלליות זינקו ל-156 מיליון דיראהם לעומת 101 דיראהם ברבעון המקביל. החברה ביצעה הפרשה בסך 40 מיליון דיראהם לחובות מסופקים בעוד שההתחיבויות הצפויות להיפרע הסתכמו בסוף ספטמבר ב-4.8 מיליארד דיראהם.

מחצית מכלל הפרויקטים בתחום הנדל"ן בדובאי בוטלו או צפויים לגורל שכזה לאחר שמשבר האשראי הוביל לצניחה בביקושים וההצפה בשוק הדיור בממלכות המידבריות הוביל לנפילת מחירי הנכסים. חברות הבנייה מדובאי מחפשות כיום חוזים במקומות אחרים. ערבטק מתכוונת להמשיך את בניית גורד שחקים במרכז סנט פטרסבורג שהרוסיה, והחברה דיווחה לפני חודש כי קיבלה חוזה בהיקף של כ-195 מיליון דיראהם במצרים בנוסף הודיעה מנכ"ל החברה כי גזפרום שכרה את שירותיה של ערבטק לבנות את מה שצפוי להיות המגדל הגבוה ביותר באירופה.

"התוצאות נובעות בעיקר מהוצאות גבוהות מהמצופה ומהפרשה לחובות מסופקים בגין אג"ח" אמר ג'אד עבאס, אנליסט נדל"ן ב-EFG הרמס הולדינגס "הדבר שם את הזרקור על הבעיות המתמשכות הקשורות בקבלת תשלומי החוב, בעיקר בדובאי עצמה".

מנית ערבטק נפלה היום בדובאי ב-5.6% ובשנה כולה איבדה החברה כ-23% מערכה, כך ששווי השוק שלה כיום מסתכם ב-2.46 מיליארד דיראהם.