הנדל"ן רותח - ומרכנתיל דיסקונט מוכר מבנה בת"א ב-14 מ' ש'

זאת במסגרת אסטרטגיית מימוש הנכסים של הבנק שהחלה לפני כ-3 חודשים, לאחר שלפני כשנה רכש שטחי משרדים במגדל הקריה בתל אביב לשם יעביר את כל משרדיו בעיר

בנק מרכנתיל דיסקונט מוכר את המבנה ברחוב יבנה 32 בתל אביב לחברת הביטוח הראל תמורת 14.6 מיליון שקל, מחיר הגבוה מהחזוי. זאת במסגרת אסטרטגיית מימוש הנכסים של הבנק שהחלה לפני כשלושה חודשים, לאחר שלפני כשנה רכש שטחי משרדים במגדל הקריה בתל אביב לשם יעביר את כל משרדיו בעיר.

כזכור, באוגוסט פורסם ב"גלובס" כי בנק מרכנתיל דיסקונט העמיד ארבעה נכסים למכירה שלושה בתל אביב ואחד בחולון. נכס אחד, שנמצא בשדרות רוטשילד 24 בתל אביב, בשטח של 879 מ"ר, נמכר בחודש שעבר לקרן ריאליטי, קרן ההשקעות בנדל"ן בראשותו של ד"ר מיקי ורדי, תמורת כ-23 מיליון שקל.

הנכס שנמכר לחברת הראל ברחוב יבנה בת"א הוא בשטח בנוי של כ-720 מ"ר והוא מיועד לשימור. ניתן לעשות בו שימוש למשרדים ולמסחר בקומת הקרקע. המבנה, שבנוי בסגנון אקלקטי עם השפעות אירופיות, ערביות ובצלאליות, משתרע על פני שלוש קומות. הוא תוכנן ב-1931 בידי האדריכל דב טשודנובסקי, שתכנן אף את הבניין שבבעלות הראל ביטוח ברחוב יבנה 23. בגלגוליו הקודמים היה הבניין משכנם של לשכת המסחר, בית כנסת וחברת ביטוח.

כשהועמד הנכס למכירה, ההערכות בענף הנדל"ן התייחסו למחיר של כ-10 מיליון שקל, אולם לפי ההסכם שחתמה הראל עם מרכנתיל דיסקונט, המכירה תתבצע בסופו של דבר במחיר הגבוה ביותר מ-4 מיליון שקל מכפי שהוערך.

הראל ביטוח דיווחה כי הנכס מיועד עבור תיק הנוסטרו של החברה וכי היא תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים.

לפני יותר משנה, כאמור, רכש מרכנתיל דיסקונט את 5 הקומות העליונות במגדל הקריה בתל אביב, שבבעלות אפריקה ישראל וקבוצת משקיעים מחו"ל, תמורת 107 מיליון שקל. 5 הקומות, ששטחן הכולל עומד על 5,000 מ"ר, יאוכלסו לקראת תחילת 2011. המהלך הזה של מרכנתיל מאפשר לבנק לרכז תחת קורת גג אחת את כל משרדיו בתל אביב.