מגמה מעורבת בסיום המסחר בוול סטריט: סיוה עלתה 5.4%

המשקיעים ממתינים לפיסגת ה-G20 ■ ברקשייר התאווי של באפט הגיבה לדו"חות שליליים ■ הזהב ממשיך לטפס ■ מיקרוסופט, קרוקס וטבע ריכזו עניין

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים קלות, לאחר הראלי בשבוע החולף ובהמתנה לפיסגת ה-G20. "מדובר למעשה בנפילת מתח אחרי הודעת ה'פד' על הוכנית לרכישת נכסים ולקראת ה-G20", אמר שמיק לנהוף, אסטרטג בכיר ב-Brewin Dolphin. הוא הוסיף כי "יש יותר לחץ לשים את נושא מלחמת המטבעות וחוסר האיזון בסחר העולמי בראש סדר העדיפויות".

ביום ה' יתכנסו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ו-19 מנהיגים נוספים בדרום קוריאה ליומיים של ישיבות. הכינוס, אם כן, עשוי להוות שלב חדש ב'מלחמת המטבעות', בייחוד לאחר שהפדרל ריזרב הודיע על סבב שני של רכישת נכסים. פקידים מכלכלות גדולות הביעו ביקורת על החלטתו של ה'פד' לרכוש אג"ח נוספות בהיקף 600 מיליארד דולר, מה שיחליש את הדולר כנגד יתר המטבעות הגלובליים. מדינות שמטבעותיהן מתחזקים עשויים לחוות השפעה שלילית על הייצוא שלהן, כאשר חששותיהן עשויות להאפיל על תלונותיה של ארה"ב, לפיהם היואן הסיני מתומחר בחסר באופן משמעותי.

ומי שמחפש אופטימיות יכול למצוא אותה בבלומברג, שמדווח כי המס' הגבוה מאז ומעולם של מנכ"לים אמריקנים מעלים את תחזיות הרווח בהשוואה לאלו המעדכנים אותן כלפי מטה, בחלקו הודות להזרמת הון מצד ה'פד', כמו גם להתאוששות בכלכלה הגלובלית.eBay ו-197 חברות אחרות העלו בחודש שעבר את הערכות הרווח שלהן מעל לצפי האנליסטים ו-130 חתכו אותן - זהו הפער הרחב ביותר מאז שסוכנות בלומברג החלה ב-1999 לעקוב אחר הנתונים.

הזהב והנפט, בינתיים, ממשיכים לטפס. מחיר אונקיית הזהב טיפס היום בעוד 0.8% ל-1,409 דולר ומחיר חבית נפט גולמי התייקר ב-0.22% ל-87.04 דולר.

סודה סטרים לא עוצרת

ברקשייר התאוויי חברת ההחזקות של וורן באפט, הודיעה בסוף השבוע כי הרווח ברבעון השלישי ירד ב-7.7% עקב הפסדים הקשורים לחוזים הקשורים למניות. הדו"חות הראו כי בשורה התחתונה, הרווח הנקי צנח ל-2.99 מיליארד דולר, או 1,814 דולר למניה, וזאת בהשוואה לרווח של 3.24 מיליארד דולר, או 2,087 דולר למניה, בתקופה המקבילה אשתקד.

אתר Aviation Week דיווח כי לפי מקורות, בואינג הודיעה למספר לקוחות שמטוסי דרימליינר 787 שהזמינו, יתעכבו. שוב.

מנכ"ל מיקרוסופט , סטיב באלמר, מכר בימים האחרונים 49.3 מיליון מניות מיקרוסופט, שמהווים כ-12% מכלל החזקותיו, בסכום של כ-1.3 מיליארד דולר, כך מראים מסמכים שהוגשו ביום ו' לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC). באלמר עוד הצהיר כי הוא מתכוון להרחיב את המכירה ל-75 מיליון מניות, שמהווים כ-18% מהחזקותיו, עד סוף השנה.

אורכית מסכמת את הרבעון השלישי עם הכנסות של 4.7 מיליון דולר, בדומה לתחזית שמסרה בעבר. זאת לעומת 1.5 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל ו-1.7 מיליון דולר ברבעון הקודם. בהשוואה מתחילת השנה דווקא נרשמה ירידה בהכנסות. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2010 אורכית רשמה הכנסות של 8 מיליון דולר, לעומת 9.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009. ההפסד התפעולי ברבעון השלישי הסתכם ב-5.7 מיליון דולר ומתחילת השנה ההפסד התפעולי הגיע לרמה של 20.3 מיליון דולר.

בבנק ההשקעות סיטיגרופ אופטימיים לגבי ענקית התרופות הישראלית טבע . בסקירה תחת הכותרת "המחשבות שלנו על הכינוס של טבע" כותבים האנליסטים האמריקנים כי הם מותירים את המלצת הקנייה למניה ואת הרווח הצפוי למניה וקובעים את מחיר היעד העדכני של טבע על 72 דולר - 42% יותר ממחיר הסגירה של המניה אתמול בוול סטריט.

הודעה בנאלית שהוציאה היום ספקית הטכנולוגיה לעיבוד אותות, סיוה , נראית במבט מעמיק יותר כמעניינת למדי. החברה דיווחה על הסכם רישוי עם אינטל במסגרתו תספק סיוה לענקית השבבים את הקניין הרוחני של מעבד ה-‏CEVA-XC‏. הטכנולוגיה, מיועדת לעיבוד אותות של פרוטוקולי תקשורת אלחוטית מדור הרביעי, כלומר בעיקר רשתות ‏LTE‏ ו-‏WiMAX‏. תחומים שאינטל כמעט ולא נמצאת בהם עד כה.

מניית סודה סטרים לא עוצרת וגם היום המשיכה לזנק. המניה השלימה זינוק של כ-50% מאז הונפקה בשבוע שעבר.

סאפיינס , ספקית עולמית המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לתחום הביטוח, מדווחת על תוצאות כספיות טובות לרבעון השלישי. החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי (Non-GAAP) של כ-1.9 מיליון דולר, עלייה של כ-58% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד.

כלכלני אופנהיימר מציינים היום בסקירה שפרסמו על מניית פאנדטק כי החברה עקפה פעם נוספת את תחזיות הקונצנזוס והעלתה תחזיות להמשך, פעם שלישית מתחילת השנה. החברה ממשיכה ליהנות ממגמות ההשקעה בתחומי ה-IT בענף הפיננסי, וצומחת בקצב דו-ספרתית בכל תחומי פעילותה, לצד נראות מצויינת ואיתנות פיננסית רבה . "אנו משמרים המלצת "תשואת יתר" על מניית פאנדטק, ומעלים את מחיר היעד מ-17 ל-18 דולר, מכפיל 15 לתחזית הרווח הנקי לשנת 2011".

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]