גיתם ופוקס-גורן-גלעדי מתמודדים על תקציב רשת קיקה

שניים מבעלי פוקס-גורן-גלעדי נמנים עם משפחת אשטרום המחזיקה ב-15% ממותג הריהוט קיקה ■ על-פי ההערכות, שני המשרדים יחלקו בסופו של דבר בתקציב הפרסום

ג. סלומון השקעות, בעלת הזיכיון לפתיחת חנויות קיקה בישראל, עוסקת בימים אלה בבחירת משרד פרסום שילווה את הקבוצה בהשקת המותג בישראל - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי המשרדים המשמעותיים בהתמודדות על תקציב הפרסום של קיקה כרגע הם גיתם BBDO ופוקס-גורן-גלעדי.

נראה כי מאחורי הקלעים מתרחשים מהלכים בהתמודדות על התקציב. עד לפני מספר שבועות נראה היה כי העברת התקציב לגיתם היא עניין סגור, אולם אז נכנס לתמונה משרד הפרסום פוקס-גורן-גלעדי, ששניים מבעליו הם חתניו של אשטרום, המחזיק ב-15% ממניות שהיו בידי חברת ג.סלומון השקעות.

נראה כי בפוקס-גורן-גלעדי החליטו להילחם על התקציב בכל הכוח ולהוכיח כי למרות שהם משרד קטן הם יכולים וראויים לטפל בתקציב. אחרת קשה להסביר לא פחות מ-8 פרזנטציות שערכו נציגי משרד הפרסום בפני הגורמים הרלוונטיים בקיקה. כזכור, לאחרונה קיבל המשרד חיזוק משמעותי בצד הקריאייטיבי כשאיש הקריאייטיב גיא גורן הצטרף למשרד.

שלא לייחוס מעריכים גורמים בענף כי בסופו של דבר יחלקו המשרדים בצורה כזו או אחרת בתקציב - לא בהכרח בחלוקה שוויונית.

קיקה הוא מותג ריהוט אוסטרי הנחשב למתחרה הישיר של איקאה. למותג עשרות חנויות באוסטריה ובמזרח אירופה, והוא עתיד להתחיל את פעילותו בישראל במחצית הראשונה של 2011. בשלב זה הודיעו נציגי הרשת בישראל כי בכוונתם לפתוח תוך 3 שנים 6 סניפים בארץ.

המותג פועל עם חנויות בגודל של כ-15 אלף מ"ר ומציע one stop shop של כל נושא הלבשת הבית. קו המוצרים של הרשת כולל את אותן הקטגוריות שמציעה איקאה, אם כי ברמה גבוהה יותר. יחד עם זאת, בחלק מהקטגוריות המותג מציע את אותה רמה של איקאה עם אותה רמת מחירים אטרקטיבית.

בתקציב הפרסום של איקאה בישראל מטפל משרד הפרסום אזימוט מקבוצת באומן-בר-ריבנאי. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של איקאה מתחילת השנה עומד על 10 מיליון דולר במחירי מחירון.

יש להניח כי בשלבי החדירה, וגם בהמשך, יושקעו בפרסום של קיקה סכומי כסף לא מבוטלים.

בקבוצת ג. סלומון השקעות סירבו להגיב לידיעה.