יום הפכפך בוול סטריט ננעל בירידות: ה-S&P500 ירד ב-0.8%

המלאים הסיטונאיים עלו בספטמבר ב-1.5% ■ סקטור המתכות היקרות והאנרגיה במוקד ■ חברת שברון הכריזה על רכישת אטלס אנרג'י ב-4.3 מיליארד דולר

הבורסות בוול סטריט ננעלו היום (ג') בירידות שערים, כאשר המשקיעים נסוגו מהראלי שהביא את המדדים המובילים לרמות הגבוהות ביותר מאז השיא של המשבר הפיננסי בספטמבר 2008. המסחר נפתח בעליות קלות, לאחר מכן חיפש כיוון והתנהל ביציבות עד שהמגמה השלילית התגברה והבורסות עברו לירידות. המדדים המובילים של ניו-יורק ננעלו בירידות בשיעור מירבי של 0.8% במדד ה-S&P500.

ברקע למסחר בוול סטריט, בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים, כשדו"חות מרכזיים של חברות מובילות הצליחו להשרות אווירה חיובית. באנגליה פורסם היום נתון מאקרו שהצביע על עלייה של 0.4% בייצור התעשייתי.

המשקיעים המשיכו גם היום להמתין להתפתחויות לקראת פיסגת ה-G20 בסוף השבוע בדרום קוריאה. הממשל הסיני העביר היום ביקורת על הצעד האחרון של הפדרל ריזרב ואמר כי ההזרמה המאסיבית של כסף חדש לשווקים ייצור בועות במקומות אחרים.

נתון המאקרו היחיד שפורסם היום בארה"ב היה נתון המלאים הסיטונאיים אשר עלו בספטמבר ב-1.5% בהמשך לעלייה של 1.2% באוגוסט, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקני. המכירות הסיטונאיות עלו ב-0.4% לאחר עלייה של 0.5% באוגוסט. כך שיחס המלאים למכירות עלה ל-1.18 בספטמבר לעומת 1.17 בחודש הקודם.בינתיים ממשיכים מחירי הזהב והנפט לטפס.

מחיר אונקיית הזהב שחצה במהלך היום את רף ה-1,400 דולר, ננעל בירידה של 0.9% למחיר של 1,390 דולר. גם מחיר הנפט ננעל בירידה של 0.4% ל-86.72 דולר לחבית.

סקטור המתכות היקרות והאנרגיה במוקד

סקטור המתכות היקרות המשיכו לרכז עניין רב, על רקע המשך העלייה במחירי הזהב והכסף. נציין את באריק גולד (סימול: ABX), גולדקורפ (סימול: GG) וניומונט מיינינג .

עסקת ענק נוספת הוכרזה בתחום האנרגיה, כשחברת שברון הכריזה על רכישת אטלס אנרג'י (סימול: ATLS) בכ-4.3 מיליארד דולר. שברון תשלם פרמיה של 37% על מחיר הסגירה של אטלס אתמול. בעקבות ההודעה, מניית אטלס אנרג'י זינקה בכ-34% במחזור ענק.

וודאפון דיווחה היום על תוצאות חיוביות לרבעון השלישי. החברה רשמה רווח של 8.24 מיליארד ליש"ט ברבעון השלישי לעומת 5.74 מיליארד ליש"ט בתקופה המקבילה אשתקד . הכנסות החברה עלו ב-3.9% והסתכמו ב-22.6 מיליארד ליש"ט.

חברת אמבק , מבטחת האג"ח הגדולה בארה"ב, הודיעה הלילה כי ביקשה הגנה מנושים במסגרת צ'פטר 11, לאחר שלא הצליחה לגייס מימון ולהימנע מחדלות פירעון. המניה של החברה דווקא עלתה ב-3.75% במהלך המסחר אמש בוול סטריט, אבל לאחר ההודעה צנחה בחדות בכ-60%.

חברת פרטנר דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.65 מיליארד שקל, עלייה של 4.8% לעומת הכנסות של כ-1.575 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2009. הרווח התפעולי קפץ ב-18.7% והסתכם בכ-476 מיליון שקל. בשורה התחתונה, רשמה פרטנר רווח נקי של כ-309 מיליון שקל, עלייה של 17.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים השוטף זינק ב-61.8% לכ-487 מיליון שקל.

לאחר שדיווחה בתחילת החודש על חוזה במוזמביק ממשיכה סרגון להרחיב פעילות באפריקה ומדווחת היום על חוזה חדש בניגריה. על פי ההסכם החדש תספק סרגון פיתרונות אלחוטיים מתקדמים עבור רשת הדור ה-4 של חברת DOPC בניגריה. DOPC, בונה את רשת ה-WiMAX הגדולה ביותר בבירת ניגריה (לאגוס), צפויה להשיק את רשת הדור ה-4 הגדולה ביותר בבירה הניגרית ומתכננת להרחיב את הרשת לערים נוספות כמו אבוג'ה ופורט-הארקור בתחילת שנת 2011.

יומיים לפני פרסום הדו"חות הרבעוניים של טאואר וכינוס מסיבת עיתונאים מיוחדת, פרסמה חברת השבבים האמריקנית Cypress כי תשיק שני חיישני תמונה חדשים, אשר ייצורם ייעשה כולו במפעלה של טאואר.

חברת אלוט תקשורת דיווחה היום על המשך צמיחה בהכנסותיה וברווחיותה ברבעון השלישי של 2010. הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד ברבעון השלישי של 2010 על 800 אלף דולר או 3 סנט למניה. זאת, לעומת הפסד נקי של 2.3 מיליון דולר או 10 סנט למניה ברבעון השלישי אשתקד.

חברת BOSC הישראלית, ספקית של פתרונות RFID ורכיבים אלקטרוניים לארגונים בינלאומיים, דיווחה היום כי ההכנסות שלה ברבעון השלישי עלו ב-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-9.4 מיליון דולר. בשורה בתחתונה, החברה רשמה החברה רווח הנקי של 10 אלפים דולר בהשוואה להפסד נקי של 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח תפעולי הסתכם ב-229 אלף דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.