אקזיט מהיר: דרויד של מעיין ונצ'רס נמכרת ל-AVG ב-4.1 מ' ד'

לאחר פחות משנתיים ■ בעבור חברת האבטחה ‏AVG‏, זוהי רכישה ראשונה בישראל ■ מייסדי החברה יהיו זכאים לתמורה נוספת בסך 5.3 מיליון דולר אם החברה תעמוד ביעדים שנקבעו

‎‎אקזיט זריז לחממת מעיין ונצ'רס הציבורית. החברה הודיעה היום על מכירת הסטארט-אפ דרויד, שעדיין פועל במסגרת החממה, לחברה זרה. על פי הערכות מדובר בחברת האבטחה ‏AVG‏, שעבורה זוהי רכישה ראשונה בישראל. מחיר העסקה יעמוד על 4.1 מיליון דולר, כאשר מייסדי החברה יהיו זכאים לתמורה נוספת בסך 5.3 מיליון דולר, אם החברה תעמוד ביעדים שנקבעו עבורה.

דרויד פועלת בתחום האבטחה לטלפונים ניידים, והפתרונות שהיא מספקת מגנים על המידע שבמכשירי סלולר כנגד איומי אבטחה, גניבת זהות ופגיעה בפרטיות. את דרויד הקימו לפני כשנתיים ערן פפר, שמכהן כמנכ"ל, דרור שלו ועומרי סיגלמן. החברה הצטרפה לחממת שדה בוקר שנשלטת על ידי מעין ונצ'רס, ועובדים בה כרגע 5 עובדים.

דרויד גייסה כמיליון דולר ממעיין ונצ'רס, שמחזיקה ב-39% ממנה, ומקבוצת משקיעים פרטיים המחזיקה ב-20% בראשותו של שחר אפעל, לשעבר נשיא נס ישראל שמכהן היום כשותף בבנק השקעות בשם ‏QuantumWave‏. המייסדים והעובדים מחזיקים בשאר מניות החברה.

עבור מעין ונצ'רס, מדובר בהחזר מכובד ביותר. על פי הודעתה היא צפויה לקבל 2.2 מיליון דולר, לאחר השקעה כוללת של 600 אלף דולר. כ-100 אלף דולר בלבד מתוכם השקיעה ונצ'רס, והשאר הגיע מהמדען הראשי במסגרת תוכנית החממות. את חממת מעין מנהל צביקה בן פורת, שהיה בעבר הסמנכ"ל הטכנולוגי של נס טכנולוגיות. ‏‎‎‏