עו"ד שלמה ולד חשוד בשימוש בחשבוניות פיקטיביות ב-60 מיליון שקל

ולד, בעלי חברת הנדל"ן "צמרות המושבה", חשוד כי דיווח דיווחים כוזבים למע"מ בגין מספר עסקאות של מכירת מקרקעין באזור פרדס-חנה שביצע באמצעות החברה שבשליטתו

בית המשפט השלום בחיפה שחרר הבוקר (ד') את עו"ד שלמה ולד מבנימינה, בעל השליטה בחברת הנדל"ן "צמרות המושבה" תחת מגבלות, לאחר שנעצר בחשד לשימוש בחשבוניות פיקטיביות בסכום של 60 מיליון שקל.

משרד חקירות מכס ומע"מ חיפה ברשות המסים מנהל נגד ולד חקירה, בחשד כי במהלך השנה ביצע מספר עסקאות של מכירת מקרקעין באזור פרדס-חנה באמצעות החברה שבשליטתו. מחומר החקירה עולה כי החשוד דיווח דיווחים כוזבים למע"מ בגין עסקאות אלה, ובכך פגע באוצר המדינה במיליוני שקלים.

בהתאם לבקשה שהוגשה לבית המשפט, במסגרת החקירה הגלויה שמתנהלת נגד ולד, נתפס חומר חשבונאי רב וראיות הקושרות את החשוד לחשדות המיוחסים לו.

ולד נחקר והודה כי העלים מהדיווחים למע"מ עסקאות שבוצעו על-ידו באמצעות חברת "צמרות המושבה". עוד עולה כי החברה, באמצעות ולד, אינה מנהלת ספרי הנהלת חשבונות כנדרש בחוק.

ולד שוחרר בערבות בנקאית על סכום של 80 אלף שקל, ויציאתו מהארץ עוכבה.

אין זו ההסתבכות הראשונה של ולד: במארס 2009 הוא נחקר על-ידי רשות ניירות ערך בחשד כי הסתיר את היקף אחזקותיו האמיתי בחברת הנדל"ן "פסיפיקה". גם במקרה הזה הוא שוחרר בתנאים מגבילים, והתיק בעניינו העובר לטיפול הפרקליטות.

בפרשה נוספת הוגש נגד ולד כתב אישום בפרשת "לאומי בריטניה" בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, לאחר שקיבל לכאורה הלוואה בסך 2.6 מיליון שקל תוך הצגת מצגים כוזבים.