שולט בשוק: רבע מהחשיפות למודעות הבאנרים בארה"ב הופיעו בפייסבוק

זאת ברבעון השלישי של 2010 ■ אנליסטים טוענים כי היתרון הגדול של פייסבוק הוא ביכולת לספק פרסום מפולח

הרשת החברתית פייסבוק כובשת את לב המפרסמים - כ-23% ממודעות הדיספליי (באנרים, לא כולל מודעות וידיאו) שנחשפו לגולשים בארה"ב ברבעון השלישי של 2010 (297 מיליארד חשיפות) הופיעו בפייסבוק - כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר קומסקור, שבחן את מצבו של שוק פרסום הדיספליי האמריקני. זאת בהשוואה לשיעור של 9.2% בלבד לפייסבוק ברבעון המקביל אשתקד.

אחרי פייסבוק מדורגות יאהו, עם נתח שוק של 11% (140 מיליארד חשיפות); מיקרוסופט, עם נתח שוק של 5% (64 מיליארד חשיפות); FOX אינטראקטיב מדיה, עם שיעור של 3.8% (48 מיליארד חשיפות); וענקית החיפוש גוגל, עם נתח שוק של 2.7% בלבד (35 מיליארד חשיפות). למעשה, נתח השוק של פייסבוק ברבעון השלישי היה גדול יותר מזה של 4 המתחרות גם יחד.

קהל יעד רלוונטי

אנליסטים מסבירים את הגידול הזה בכך שמודעות דיספליי בפייסבוק עדיין מוצעות למפרסמים במחירים נמוכים בהרבה בהשוואה למודעות דיספליי באתרי תוכן מסורתיים, כגון יאהו. כך, ה-CPM (עלות פר קליק) של מודעת דיספליי ביאהו נאמדת ב-3 דולר, בעוד שה-CPM של מודעת דיספליי בפייסבוק מתומחרת ב-1 דולר בלבד.

אולם, גם המחירים שפייסבוק דורשת ממפרסמים נמצאים במגמת עלייה, שכן היא מציעה פלטפורמת פרסום מפולחת יותר בהשוואה לפורטלים המסורתיים, המאפשרת להגיע לקהל יעד רלוונטי ולא רק למסה קריטית של משתמשים.

אם נזכרים כי לפייסבוק יש מעל ל-500 מיליון משתמשים, המבלים באתר 5 שעות בממוצע בחודש - הפוטנציאל הפרסומי העצום בפייסבוק מדבר בעד עצמו.

פייסבוק גם נהנתה מההתאוששות הכללית של ענף הפרסום בארה"ב, ובפרט בשוק הדיספליי.

הדו"ח מפרט כי ברבעון השלישי של 2010 נרשמו 1.3 טריליון חשיפות של מודעות דיספליי, גידול שנתי של 22%. על-פי חברת המחקר eMarketer, שוק פרסום הדיספליי בארה"ב צפוי לצמוח ב-2010 ב-13%, ולהסתכם ב-8.56 מיליארד דולר.

לדברי ג'ף הקט, סגן נשיא קומסקור, השיפור בשוק פרסום הדיספליי נובע מהיכולת לרכוש קהל ספציפי שמאפשר להגיש יותר מודעות מפולחות, שיפור מתמשך בפורמטים השונים של מודעות דיספליי ושיפור באיכות של הקריאייטיב.

לדבריו, "ככל שמפרסמים ימשיכו להוכיח את הערך הטמון בקמפיינים של דיספליי באינטרנט, הדיגיטל ימשיך לקחת חתיכה גדולה יותר מעוגת הפרסום".