HSBC לאחר הצניחה בסין: "זמן להיכנס; 15% תשואה עד יוני"

הבורסה של שנחאי צנחה ביום ו' האחרון ב-5.2% ■ "המומנטום בשווקים חיובי והצפי בטווח הבינוני חיובי" ■ "אינפלציה עומדת להיות עניין מרכזי בשנה הקרובה"

המפולת של סין ביום ו' האחרון לא מרתיעה את הבנקים הזרים שממשיכים לאותת למשקיעים לשמור את הכסף בבורסה של שנחאי ואף לעבות את השקעותיהם במדינה. ביום ו' האחרון, כזכור, צנח המדד המוביל בבורסה הסינית ב-5.2% ביום אחד - זאת על רקע חששות להעלאת הריבית במדינה בשל האינפלציה שהרימה את ראשה וכן דיווחים על כוונות לחוקק תקנות חדשות שיקשו מאוד על זרים לבצע השקעות במדינה.

"הירידה החדה ביותר זה יותר משנה בסין היא הזמנות קניה למשקיעים, שכן המדד עשוי לעלות בשיעור של כ-15% עד יוני", העריכו בבנק ההשקעות HSBC בסוף השבוע. לדבריהם, בטווח הקצר מציגה סין אופק חיובי כשהמומנטום בכלכלתה חזק.

המחירים בסין הצליחו להפתיע רבים בשבוע שעבר, כשמדד המחירים לצרכן קפץ ב-4.4% בחודש אוקטובר - מעבר לתחזיות האנליסטים שצפו גידול של 4% במחירים. "הרגולטורים היו מאוד ברורים באשר לכך שלא יסבלו עליות מחירים בשיעורים כאלה", אמרו בHSBC והודו: "אינפלציה עומדת להיות עניין מרכזי בסין בשנה הקרובה".

לדברי כלכלני הבנק, נקודת הזמן הנוכחית היא הזדמנות לרכוש מניות במחירים הוגנים, "ועם זאת יש להיות זהירים ולהבין שהירידה במדדי המניות עדיין לא משקפת צעדי הידוק ופיקוח נוספים שהממשלה עשויה לנקוט בהמשך במידה ויתגלו הפתעות נוספות".

ב-HSBC סיכמו: "צריך להמתין עד שהאבק ישקע - המגמה היא מעלה, אנחנו לא מודאגים מדי: הצפי שלנו הוא לזינוק של בין 10% ל-15% במדד בתוך כחצי שנה".