מאבדים עניין בקרנות? גיוס של 500 מיליון שקל בלבד בשבוע

במיטב מציינים כי מדובר בגיוס הנמוך ביותר בחודש וחצי האחרונים ■ מיטב: "השבוע נרשמה ירידה דרמטית בקצב כניסת הכספים לקרנות אג"ח חברות וכללי"

תעשיית הקרנות מאבדת גובה לאחר שרשמה השבוע את שבוע הגיוסים החלש ביותר בחודש וחצי האחרונים. הקרנות המסורתיות רשמו גיוס של כ-500 מיליון שקל בלבד ובמיטב מציינים כי הירידה בקצב הגיוסים היא תוצאה ישירה של עצירה כמעט מוחלטת בגיוסים לקרנות אג"ח כללי מסוג 10/90 ו-20/80 ביומיים האחרונים של השבוע.

תעשיית הקרנות גייסה בשבוע האחרון כ-600 מיליון שקל: 500 מיליון שקל בקרנות המסורתיות וכ-0.1 מיליארד שקל בקרנות הכספיות. הקרנות המנייתיות שמרו על קצב הגיוסים הנאה של 80 מיליון שקל אך בתמהיל שונה: מניות בישראל גייסו 40 מיליון שקל, מניות בחו"ל רשמו גיוס של 35 מיליון שקל) ומניות גמישות רשמו גיוס קל של 5 מיליון שקל.

במיטב מציינים כי בחלקו השני של השבוע, בדגש על ימים רביעי וחמישי, נרשמה ירידה דרמטית בקצב כניסת הכספים לקרנות אג"ח חברות וכללי וכאמור, רשמו הקרנות בסך הכל גיוס של 0.5 מיליארד שקל.

עוד מציינים במיטב כי המומנטום השלילי ממשיך לאפיין את האפיק הממשלתי, בסיכום שבועי רשם מדד אג"ח ממשלתי כללי ירידה של כ-0.8%, מדד אג"ח ממשלתי שקלי בריבית קבועה (שחר) התממש בכ-0.6% ואילו מדד אג"ח ממשלתי צמוד מדד (גליל) צלל בשיעור חד של כ-1.1%. הקרנות המתמחות באפיק הממשלתי הגיבו בהתאם: בעוד הקרנות השקליות רושמות פדיון שבועי של כ-90 מיליון שקל, אשר נחשב לפדיון הנמוך ביותר ב-6 השבועות האחרונים, לא הצליחו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד לרשום גיוסים השבוע, וזאת לאחר 5 שבועות רצופים של גיוסים קלים.

הקרנות הכספיות דווקא זכו לעדנה השבוע על רקע ירידות השערים במניות ובאגרות החוב. בסיכום שבועי רשמו הקרנות הכספיות גיוס של כ-110 מיליון שקל - הגיוס השבועי הגבוה ביותר בחודשיים האחרונים.

מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-0.7 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.3 מיליארד שקל ולירידת ערך נכסי הקרנות בשווי של כ-0.6 מיליארד שקל זאת על רקע ירידה בשיעור של כ-0.4% במדד מיטב לקרנות הנאמנות מתחילת החודש.