מצעד הלייקים הישראלי

מי הכי יפה? מי הכי רומנטי? סיגל דקל מובילה באוהדים, בית השאנטי בתחכום ומנגו בבאגים

תוך שנה ואפילו פחות, כאילו תוזמרו על-ידי מנצח סמוי, החלו בבת-אחת עשרות חברות ישראליות מכל תחומי הפעילות במסע לצבירת לייקים. ברגע שתלחצו על הכפתור, תצטרפו לעמוד, ועדכוני הסטטוס של החברה יגיעו לרשימת העדכונים שלכם, ממש כמו העדכונים של החברים שלכם ברשת החברתית.

מכאן, מקוות החברות המסחריות, תסלל הדרך לאינטראקציה ישירה עם הגולשים, מיתוג משוכלל וכמובן קפיצה משמעותית במכירות.

והנה הבציר השבועי:

טבע נאות

טבע נאות מציעה לגולשות להצטרף לעמוד (על-ידי לחיצת לייק) ולהעלות סטטוסים המשלימים את השורה "אני הכי יפה כש..". בכל יום זוכה הסטטוס המנצח בזוג נעליים. לא יכולנו להתעלם מהסטטוס המוחץ של ליאב גבעון, שכתבה: "את הכי יפה כשחבר שלך נכנס לתחרות נשית כדי שתוכלי לזכות בזוג נעליים".

שווה לייק?

טבע נאות מצליחה לנהל אינטראקציה פשוטה ומוכרת בעולם הפייסבוק, להביא אלפי חברים חדשים לעמוד ואולי לנעוץ מעט את המותג בתודעת הגולשים. אפקטיבי? הימים שאחרי מבצע גיוס הלייקים והסטטוסים יקבעו. לא על הלייק לבדו יחיה המותג.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 5,431.

מנגו

כיאה לרשת בינלאומית, מציעה מנגו לגולשות צ'ופר בניחוח דיוטי-פרי - "הזדמנות של פעם בחיים לטוס לברצלונה עם חברה טובה". מנגו תממן לזוכות את הטיסה ואת המלון ותפרגן ביקור במה שהרשת מכנה "ממלכת העיצוב של מנגו בעולמית".

הצ'ופרים לא נגמרים פה - מנגו גם מחלקת 5 כרטיסי מתנה בסך 250 שקל בכל שבוע, ושובר בסך 100 שקל לכל מצטרפת חדשה לעמוד בקנייה מעל 300 שקל.

מה עושים?

לוחצים על לייק, נכנסים לאפליקציה ומתחילים לעצב את לבושה של הדוגמנית הנאה שבתמונה. וכמובן - מפיצים את העיצוב לרשימת החברות כדי שיצביעו בעדו ויזכו אתכן בטיסה לברצלונה.

שווה לייק?

הקונספט שמאחורי האפליקציה לא חדש במיוחד, אבל מנגו עושה שימוש יפה בויראליות הפייסבוקית, ומבטיחה כי הגולשות יפיצו לחברות את העיצובים שיצרו. לגנותה אפשר לומר כי ההסברים והאפליקציה אינם משויפים לחלוטין - העמוד של מנגו מתפקע מטרוניות על חוסר בהירות בהוראות ובאגים טכניים.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 15,254.

סיגל דקל

המעצבת סיגל דקל מסתערת על פייסבוק, שוב - אחרי מהלך שיווקי חדשני (בשעתו) בו הטריפה את פייסבוק באפריל במבצע המדובר שהטיס גולשות לפריז, חזרה מכונת הלייקים של דקל משומנת מתמיד.

מה עושים?

אתן מאשרות השתתפות במבצע, מזמינות גם חברות שיצרפו לעמוד ויוצרות קבוצות של 3. בתומה של הגרלה, תזכה כל אחת מהקבוצה במלתחה בשווי של 7000 שקל.

שווה לייק?

הרעיון לא מהפכני (בכלל) אבל אפקטיבי, ולזכותה של דקל אפשר לומר שהקיר שלה הומה מחמאות ולקוחות מרוצות מהמוצרים, המבצעים ושירות הלקוחות.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום א'): 36,156.

ישרוטל

ישרוטל שולחים חץ שיווקי, ובחוכמה, לזוגות שבינינו. במבצע "הרמוניה זוגית" נדרשים זוגות להעלות תמונה משותפת, לתייג את בני-הזוג ולנמק מה הופך אותם להרמוניים במיוחד. הגולשים הם שיכריעו איזה זוג הוא ההרמוני ביותר, שיזכה בסופשבוע בישרוטל ים-סוף במסגרת פסטיבל הרמוניה זוגית.

ישרוטל גם מאיימת לפרסם את הזוג בקמפיין בעיתונות ובאינטרנט, ובמקביל דוחפת את "כל הקודם" - שאמור להציע חופשות במחירים משתלמים במיוחד למזמינים מראש.

שווה לייק?

ההצבעה והתיוג של ההרמוניות הופכים את המבצע להרבה יותר גלוי לעין לחבריהם של המשתתפים. אם נתגבר על התחושה הסכרינית שעולה מהעמוד, אולי אפילו נזכה לקבל מעט השראה זוגית.

ייתכן שעדיף היה אם ישרוטל היתה מבקשת סיפורים עם מעט יותר מקוריות ותוכן, ונוברת פחות בסיפורי "הרמוניה", שמצליחים לסחוט בעיקר קלישאות. הדחיפה במקביל של מבצע "כל הקודם" יוצרת מעט בלבול בעמוד.

עכשיו נותר גם לראות האם הרומן בין הגולשים לישרוטל יישאר חי, גם מבלי שזו תפנק את דרכה לזרם העדכונים של הגולשים.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 5,546.

בית השאנטי

בית השאנטי פצחו בקמפיין שהכה הדים. העמותה מעודדת את הגולשים לסמס את המילה "בית" למספר 3535 - וכך לתרום 10 שקלים לפעילות העמותה.

התרומה גם תזכה אתכם בקוד, שיפתח את נבכי אפליקציה פייסבוקית שתאפשר לכם להוריד למחשב שיר ליפ-דאב של נינט, שצולם במיומנות מרשימה (הסבר על מה זה ליפ-דאב? בבקשה).

שווה לייק?

שווה להתגייס למען מטרה טובה. הקמפיין, שהפייסבוק הוא רק אחד ממרכיביו, מעיד על מיומנות שיווקית מרשימה, שתוצאותיה בצידה. שימוש בסרטון ליפ-דאב, הצמד המנצח "נינט והסמסים", אפליקציה נעימה לעין ולשימוש, כל אלה נותנים שיעור שיווקי חשוב.

ולאלה אפשר להוסיף את העובדה שעמוד הפייסבוק מעודד את הגולשים לשתף חברים בקמפיין ואפילו להוסיף תווית מיוחדת על תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק. כנראה שבבית השאנטי מבינים אינטרנט - ושולטים בפייסבוק.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 2,161.