הזדמנות השבוע בוול סטריט; 10 חברות מנפיקות מניות לציבור

לפחות 10 חברות מתכננות מכירת מניות חדשות לציבור השבוע ■ הערכות הן כי הצעות לציבור עשויות לגרום לכניסת משקיעים רבים לשוק האמריקני ולהוביל להאצה בשוק

שבוע המסחר בוול סטריט טומן בחובו הזדמנות גדולה לשוק על רקע תוכניות ההנפקה לציבור של חברות אמריקניות גדולות. יש לפחות 10 חברות שמתכננות מכירת מניות חדשות לציבור. על נתוני Renaissance, ההנפקות לציבור הצפויות להגיע לשוק השבוע עשוית לבשר את התקופה האקטיבית ביותר מאז 2007.

מניית ג'נרל מוטורס היא הכוכבת מבין חברות אלה עם תוכנית למכור מניות בכ-10 מיליארד דולר ב-18 לנובמבר. חברת Shanghai Automotive Industry Corp היא אחת מבין המניות שעשויות לרכוש מניות ג'נרל מוטורס.

הערכות הן כי הצעות לציבור עשויות לגרום לכניסת משקיעים רבים לשוק המניות האמריקני. אם הביקוש למניה ישאר גבוה, ג'נרל מוטורס עשויה לתמחר את המניה מעל לטוח של 26-29 דולר וממשלת ארה"ב כבר הודיעה כי גם משקיעים קטנים יוכלו להשתתף בהצעת המניות של ג'נרל מוטורס שניצלה מהתמוטטות.

בהנחה שהצעות ההנפקה לציבור יצליחו להמריא, רוב החברות שמציעות מניות לציבור יהפכו לציבוריות ברבעונים הקרובים, להערכת האנליסטים. האנליסטים לא צופים גאות כמו בתקופת שנות ה-90 המאוחרות, בעת בועת ההי-טק, כאשר 100 עסקאות או יותר זרמו לשווקים בכמה שבועות בודדים, אך יחד זאת מעריכים האנליסטים כי אם ההנפקות הבאות יסחפו משקיעים לאותן חברות, זה עשוי להביא להשקעה מחודשת בכלכלה האמריקנית ולנסיקה של מניות של חברות אמריקניות.