QE2 עומדת במשימה? 95% מאמינים בשוק המניות האמריקני

כך עולה מסקר אופנהיימר בקרב המוסדיים בישראל ■ עם זאת, 63% מהנשאלים לא מאמינים כי שוק הנדלן האמריקני, שהחל את המשבר הכלכלי, יתאושש בשנתיים הקרובות

כנס האנליסטים השנתי של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל שהתקיים היום (ב') מציג נתונים מפתיעים בנושא השפעת תופעות המאקרו והמיקרו על הכלכלה האמריקנית, לפי מנהלי השקעות במאות הגופים המוסדיים בישראל: 95% מקרב מנהלי השקעות רואים באפיק ההשקעה המנייתי כאטרקטיבי יותר בשנה הקרובה מול האג"ח הממשלתי, דבר שיכול להצביע על חוסר האמון של הציבור בממשל.

עוד נמצא כי 91% מאמינים כי צמיחה נמוכה בארה"ב לא בהכרח תתבטא בביצועים פושרים של המניות. בעוד 75% מהנשאלים מאמינים שהתנופה לכלכלה האמריקנית תבוא דווקא בזכות דולר חלש שיעודד השקעות.

עוד נושא בוער אצל מנהלי השקעות: הנדל"ן. בסקר עולה כי 63% לא מאמינים ששוק הנדל"ן יתאושש בשנים הקרובות - זאת על רקע העובדה כי מרבית הנשאלים אינם צופים עתיד ורוד לכלכלת ארה"ב בשנה הקרובה: בעוד 52% מהנשאלים מדגישים את מצבו הקשה של הצרכן האמריקני, רק 47% מאמינים שהוא יתאושש בשנה הקרובה.

גם האינפלציה ממשיכה להיות בכותרות: 55% מאמינים שיהיה מצב של דפלציה במדינות המפותחות ואינפלציה במתפתחות, בעוד שכ-40% מאמינים כי אינפלציה תתרחש בכל העולם.

במהלך הכנס ציין מנהל חטיבת השווקים בבנק ישראל, בארי טאף, כי "ההשפעה הכי חמורה של המשבר הכלכלי על המשק הישראלי היא דחיית הטיפול בבעיות אחרות, בינהן ריכוזיות, אי-פריון וחינוך".