וול סטריט סיימה במגמה מעורבת; טאואר הוסיפה 4.2%

הדאו ג'ונס טיפס ב-0.1% הנאסד"ק איבד 0.2% ■ המכירות הקמעונאיות זינקו ב-1.2% ■ מדד האמפייר סטייט נפל לראשונה מיוני 2009 ■ ISLN ו-BUCY נרכשו וזינקו בכ-30%

תחילת שבוע המסחר בוול סטריט נראתה במשך מרבית שעות המסחר אופטימית והמדדים נסחרו עד לשעה האחרונה בטריטוריה החיובית, אך בסיום נחלשו העליות והמדדים המובילים סגרו במגמה מעורבת. פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות לאוקטובר שהפתיעו לטובה והצביעו זה החודש הרביעי ברצף על חזרתם של האמריקנים לחנויות, תמך באווירה החיובית שאפיינה את המסחר. המשקיעים המשיכו לעבד את ההתרחשויות בתחום תוכניות הסיוע לנפגעות החוב באירופה ובראשן אירלנד. פעילות המיזוגים והרכישות גם היא תרמה לאווירה החיובית לאחר שקטרפילר דיווחה על רכישת ענק וכך גם EMC. שערו של האירו המשיך לרדת ב-0.8% מתחת ל-1.36 דולר.

"ארה"ב, תאמינו או לא, יכולה לחזור להיחשב למקום יציב שכן היא עדיין הכלכלה הגדולה בעולם והיא זו שעושה מאמצים להמרצה כלכלית ונמצאת בשנה קריטית לבחירות. לכן, לא הייתי ממהר להיבהל מהירידות של יום ו' אלא להפך, לנצל אותן כטריגר לביצוע התאמות חשובות בתיק", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס".

"גם מי שציפה לעליות בגלל היותנו בחודש נובמבר, הידוע בכך שהוא מתחיל את עונת העליות, יכול להתאזר בסבלנות; הן אמורות להתחיל במחצית השניה של החודש. תיקון למטה של ה-S&P 500 עד 1,157 נק' ייחשב תיקון קל, וגם ירידה עד 1,120 תיחשב תיקון. רק מהלך מתחת ל-1114 נק' ילמד כי משהו השתבש עם מגמת העלייה. מהלך מעל 1,228 נק' יאשר את הכניסה למגמת עלייה ארוכת טווח של המדד בהתאם לתרחיש השורי", מסכם סגל.

באירופה סגרו המדדים בעליות לאחר הפתיחה החיובית בוול סטריט ולאחר שדווח כי אירלנד מנהלת שיחות עם נציגי האיחוד האירופי על "תנאי השוק" וקבלת חבילת סיוע שתרגיע את שוקי האג"ח ביבשת. זאת, לאחר שבימים האחרונים נרשמו ירידות חדות באגרות החוב של אירלנד, יוון, ספרד ופורטוגל. לפי דיווחים שונים צפויה חבילת הסיוע לאירלנד, כשזו תצא לדרך, להסתכם בכ-60-80 מיליארד אירו (82-110 מיליארד דולר). "כל עוד הממשלות באירופה לא מגיעות להחלטה, כנראה שהמשקיעים ימשיכו לתהות מה קורה ביבשת. השווקים לא צפויים להרגע כל עוד נמשך חוסר הודאות", אמר לבלומברג מארקו אנוזייטה, כלכלן ראשי ב-UniCredit Group בלונדון.

המכירות הקימעונאיות זינקו

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר, אשר עלו ב-1.2% לעומת צפי כי ירשמו עלייה קלה בהרבה של 0.7%, בהמשך לצמיחה של 0.6% בספטמבר. להוציא מכוניות, כלכלנים צפו לעלייה של 0.4% בחודש זה וזה מה שאכן קרה, לעומת זאת הנתונים לספטמבר עודכנו כלפי מעלה. הנתון החיובי הצביע על 4 חודשים ברצף בהם חלה עלייה במכירות הקמעונאיות ועל העלייה החזקה ביותר זה 7 חודשים במכירות, מה שמעיד על חזרת הצרכן האמריקני לחנויות ומעיד אולי על עונת קניות חזקה מהצפי בחגים הקרבים ובאים.

באותה השעה פורסם מדד האמפייר סטייט לפעילות היצרנית באזור ניו-יורק לחודש נובמבר, אשר הפתיע לרעה כאשר נפל לטריטוריה השלילית לראשונה מאז יוני 2009. המדד ירד ל-11.14 נקודות מינוס לעומת צפי כי השחיקה בו תהיה קלה בהרבה ותסתכם בירידה ל-11.7 נקודות, לעומת רמה של 15.73 נקודות בחודש אוקטובר.

ב-17:00 פורסמו נתונים בדבר המלאים העסקיים לחודש ספטמבר, אשר עלו בהתאם לציפיות ב-0.9%, בהמשך לגידול של 0.6% בחודש אוגוסט.

מחכים לאלביט

חברת ג'נרל מוטורס צפויה לבצע הנפקה ראשונה לציבור, היום פורסם כי החברה עשויה להעלות את מחיר המינימום בהנפקה בחדות ל-31-33 דולר למניה, ממחיר של 26-29 דולר למניה. נציין כי על רקע העלאת מחיר ההנפקה בלטה הערב בעלייה גם המתחרה האמריקנית פורד .

ענקית הכרייה BHP ביליטון , הודיעה היום שהיא תיסוג מהצעת הרכש העוינת שלה לפוטאש הקנדית בהיקף 39 מיליארד דולר לאחר שהממשלה הקנדית סירבה לה, על רקע הנסיגה נסחרו הערב מניות מגזר הדשנים כגון אטריום ומוזאיק בירידות.

לאחר המסחר ביום ו' הודיעה קטרפילר שהיא תימחק מהמסחר בבורסת שיקגו. בנוסף הודיעה היום ענקית הציוד הכבד כי היא רוכשת את חברת, Bucyrus International (סימול: BUCY) בתמורה ל-92 דולר למניה, הגבוה בכ-30% ממחירה בסוף המסחר ביום ו', המשווה לעסקה שווי של 8.6 מיליארד דולר מהם 7.6 מיליארד דולר במזומן והיתרה תשלם את חובות החברה הנרכשת.

ועוד בגיזרת המיזוגים והרכישות: חברת EMC הודיעה היום על רכישתה של חברת Isilon (סימול: ISLN) ב-2.25 מיליארד דולר במזומן לפי מחיר של 33.85 דולר למניה המשקף לחברה הנרכשת פרמייה של 29%.

חברת אפל הודיעה היום כי תפרסם מחר הצהרה ביחס ל-iTunes Store, רשת המוזיקה המקוונת המובילה בארה"ב ואמרה בהודעה "מחר זהו עוד יום שלעולם לא תשכחו".

מרק אמרה שבחצי ראשון של 2011 היא מתכננת להשיק שתי תרופות חדשות בהודו.

אלביט מערכות נסחרה בהמתנה לתוצאות הרבעון השלישי שיפורסמו מחר. בפסגות מעריכים שהדו"חות צפויים להמשיך ולהצביע על נסיגה בהכנסות מול הרבעון המקביל אשתקד. צפי לשיפור קל ברווחיות הגולמית מקוזז ע"י צפי לעלייה בהוצאות התפעול כשיעור מההכנסות, מה שצפוי להוביל ליציבות בשיעור הרווח התפעולי. "לאור המגמות בתקציבי הביטחון בעולם, בשלב זה נראה כי הלחץ על צמיחת הענף ומרווחי הפעילות צפוי להימשך". בשורה התחתונה מעריכים בפסגות שהחברה תציג רווח נקי של 49 מיליון דולר והכנסות של כ-690 מיליון דולר.

מורגן סטנלי החל לסקר את מניית טבע בהמלצת "תשואת שוק", ללא קביעת מחיר יעד. האנליסטים דיוויד ריסינגר, תומס צ'יו, דנה יי וכריסטופר קפונטי כותבים שטבע היא חברה יוצאת דופן ובעלת הנהלה חזקה, אולם המלצתם אינה חיובית יותר בגלל האיום על הקופקסון - תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה. על פי הערכת האנליסטים התרופה שווה 38% מהרווח למניה של טבע (30% בארה"ב ו-8% בשאר העולם). בנוסף, דיווחה היום טבע על הצלחה בניסוי שלב 3 שערכה לתרסיס נגד נזלת שנמצא יעיל. התוצאות הראו שיפור משמעותי בתרופה בהשוואה לפלסיבו (תרופת דמי).

לאחר שדיווחה ביום ה' האחרון על מעבר לרווח על בסיס GAAP לאחר עשור, פירסם בית ההשקעות צ'רדן סקירה מיוחדת על טאואר לאחר הדו"חות וממשיך בקו החיובי שהוא מתווה לגבי מניית החברה עם המלצת "קנייה" במחיר יעד של 2.75 דולר, זינוק של מעל 90% על מחיר הסגירה של מניית טאואר בוול סטריט בסוף השבוע.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]