ארגון "אמון הציבור" טוען: "מפעל הפיס מטעה את הציבור"

לטענת הארגון, מפעל הפיס מציג סיכויי זכייה גבוהים מהסיכויים בפועל במשחק "1 2 3 משולב"

ארגון "אמון הציבור" טוען כי מפעל הפיס מטעה את הציבור. הארגון מסביר כי במשחק "3 2 1 משולב" של מפעל הפיס יש לבחור צירוף בן 3 ספרות מתוך 10 הספרות 0 עד 9. מפעל הפיס מצהיר באתר האינטרנט שלו כי סיכויי הזכייה במשחק תחת הקטגוריה "ניחוש 3 מספרים לא לפי הסדר" הוא 1:200 - כשבפועל, ניתוח סטטיסטי של הנתונים מגלה כי ב-28% מהצירופים האפשריים סיכויי הזכייה נמוכים מן המפורסם.

לאחר פניית ארגון "אמון הציבור" למפעל הפיס התקבלה תגובה רשמית, ובה מאשר סטטיסטיקאי החברה את הדברים החמורים, אולם הפרסום המטעה שממנו נדרש מפעל הפיס לחדול לאלתר ממשיך להופיע באתר מפעל הפיס באינטרנט, תחת הכתובת: http://www.pais.co.il/123/Pages/about_123.aspx.

אי לכך פנתה בדחיפות עו"ד הדס דגן, מנהלת מוקד התלונות של הארגון, למפקח על ההגרלות במשרד האוצר, כדי לכפות על מפעל הפיס לחדול מהטעיית צרכנים חמורה ולבדוק את כלל פרסומיו באשר להגרלות המתקיימות.

המידע על ההטעיה הגיע מצרכן שפנה למוקד התלונות של הארגון. יצוין כי תלונה זו מתווספת לתלונות רבות נגד מפעל הפיס, חלקם עוסקים גם הם בפרסומים מטעים מצד החברה.

"מפעל הפיס הוא גוף ציבורי הפועל כמונופול, ברשות המדינה, בתחום ההימורים", אומרת גלית אבישי, מנכ"לית ארגון "אמון הציבור". "ככזה, הוא מחויב לרמת אמינות והגינות מוגברים. תמוהה ומדאיגה התעלמות החברה מאי-הפסקת הפרסום המטעה, ואנו מקווים כי משרד האוצר ייאלץ אותה להפסיק את ההטעיה לאלתר".

מפעל הפיס ממסר בתגובה: "תשובת יועץ הסטטיסטיקה של מפעל הפיס כפי שנמסרה ל'אמון הציבור' נלמדת על-ידנו. אם אכן יסתבר כי זו הפרשנות הנכונה, נעדכן את האינפורמציה באתר הפיס".