אירופה הכבידה על וול סטריט: הנאסד"ק נפל בכ-1.8%

וול מארט הרוויחה 95 סנט למניה לעומת צפי ל-90 סנט ■ מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.4% כשהצפי היה לעלייה 0.8% ■ בתוך המסחר, הדאו-ג'ונס ירד מתחת ל-11,000 נק'

הבורסות בוול סטריט ננעלו היום (ג') במגמה שלילית, על רקע החששות מהתחדשות משבר החוב באירופה ונתוני מאקרו מעורבים בארה"ב. המסחר התנהל בירידות שערים חדות לאורך כל היום שהגיעו עד כ-2% במדדים המובילים. בתוך המסחר, הדאו-ג'ונס נסחר מתחת לרף ה-11,000 נקודות לראשונה מאז אוקטובר. לקראת הנעילה, הירידות התמתנו ובסיום המסחר, הדאו-ג'ונס התאושש מעט וננעל ברמה של 11,023 נקודות - ירידה של 1.6%. לעומת זאת, מדד ה-S&P500 ירד ב-1.7% והנאסד"ק נפל ב-1.8%.

ברקע למסחר בוול סטריט, בורסות אירופה ננעלו היום בירידות חדות של יותר מ-2% על רקע הירידות החדות שנרשמו בבורסת שנחאי בעוד שהטיפול בבעיות החוב של אירלנד נותר באור הזרקורים. בסיום המסחר, בורסת לונדון נפלה 2.2%, בורסת פרנקפורט ירדה ב-1.9% ובורסת פריס צנחה 2.6%.

כאמור, אירלנד ממשיכה להטריד את המשקיעים באירופה שמצפים בהמתנה להחלטת המדינה בסוגיית קבלת סיוע מהאיחוד האירופי. שרי האוצר של מדינות אירופה החלו היום בוועידה בת יומיים בבריסל, בה ידונו במצבו הכלכלי של האיחוד האירופי כאשר מטבע הדברים מצבה של אירלנד מצוי בעין הסערה. על פי הדיווחים מוכנות מדינות האיחוד להעניק עד 100 מיליארד אירו למדינה. עם זאת, ראש ממשלת אירלנד, בריאן כוהן, חזר והבהיר הערב שמדינתו איננה מבקשת את הסיוע וכי יש לה את המשאבים הכלכליים לשרוד עד אמצע השנה הבאה.

בזירת נתוני המאקרו, בשעה 15:30 שעון ישראל, דיווח משרד העבודה האמריקני כי מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.4% באוקטובר על רקע עליית מחירי האנרגיה. מדד הליבה שלא כולל את מחירי המזון והאנרגיה, ירד ב-0.6%. מדד המחירים ליצרן עלה באוקטובר פחות מצפי האנליסטים שחזו עלייה של 0.7% במדד וצפו עלייה של 0.1% במדד הליבה. התפוקה התעשייתית בארה"ב נותרה ללא שינוי באוקטובר, כאשר הצפי היה לעלייה של 0.4% לאחר שבחודש הקודם רשם הייצור התעשייתי ירידה של 0.2%.

בנפרד, משרד האוצר האמריקני דיווח כי המשקיעים הזרים הזרימו 81 מיליארד דולר נטו לנכסים לטווח ארוך בארה"ב בספטמבר. צניחה של כ-40% לעומת אוגוסט, אז השקיעו זרים 128.7 מיליארד דולר נטו. במקביל, ההאצה בביקוש לאג"ח ממשלתיות הסתכמה בעלייה של 78.3 מיליארד דולר נטו, לעומת עלייה של 117.2 מיליארד דולר באוגוסט.

מדד אמון הקבלנים של איגוד קבלני הבנייה בארה"ב, NAHB, לחודש אוקטובר הצביע היום על עלייה קלה ל-16 נקודות, בעוד שהכלכלנים ציפו כי המדד יוותר ללא שינוי ברמה המותאמת של 15 נקודות. אמנם, רמת המדד עדיין נשארת בטריטוריה שמעידה על התרחבות חלשה.

ג'נרל מוטורס הודיעה באופן רשמי על העלאת מחיר המניה בהנפקה הציבורית הצפויה ל-32-33 דולר למניה בעקבות ביקושי יתר.

וול-מארט מפרסמת היום על תוצאות רבעון שלישי ומדווחת על רווח של 95 סנט למניה לעומת צפי ל-90 סנט למניה. המכירות הסתכמו ב-101 מיליארד דולר לעומת צפי ל-102.4 מיליארד דולר.

גוגל המשיכה לרכז עניין לאחר שהשיקה שאתמול פייסבוק השיקה שירות הודעות חדש בתוך פייסבוק שעשוי להתחרות בשירות ההודעות של גוגל. מערכת הדואר האלקטרוני החדשה של פייסבוק תאפשר גם לכל משתמש לפתוח תיבה אישית המתבססת על שמו בפייסבוק, עם הסיומת facebook.com.

אלביט מערכות דיווחה היום לבורסה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2010, מהן עולה כי החברה פיספסה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט הן בשורה העליונה והן בתחתונה. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 649.9 מיליון דולר, ירידה של כ-12% לעומת הרבעון השלישי של 2009. האנליסטים בשוק צפו לחברה הכנסות בהיקף 710.8 מיליון דולר.

הום דפוט מפרסמת היום דוחות הרבעון השלישי ומדוחת על עלייה של 21% ברווח הנקי ל-834 מיליון דולר או רווח למניה של 51 סנט בהשוואה לרווח של 689 מיליון דולר או 41 סנט ברבעון המקביל אשתקד. המכירות הסתכמו ב-16.6 מיליארד דולר לעומת 16.36 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.

טבע המשיכה לרכז עניין במסחר היום לאחר שאתמול זכתה להמלצה חמה מאוד מבית ההשקעות נידהאם. האנליסטים של בית ההשקעות נידהאם המליצו על טבע "קנייה חזקה" וציינו כי יש סיכוי לאפסייד של 3%-5% ברווחי החברות הגנריות.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]