הרשות השנייה תרחיב את המכרז לדירקטורים בחדשות 2 ו-10

זאת למרות שכבר גובש מאגר של שמות מועמדים לתפקיד דירקטורים בחברות החדשות ■ המכרז צפוי להפוך לפומבי יותר

מועצת הרשות השנייה צפויה לערוך שינוי באופן מינוי הדירקטורים לחברות החדשות. ל"גלובס" נודע כי ברשות השנייה החליטו לחדד את הנהלים לפיהם ייבחרו חברי הדירקטוריון של חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10, כאשר אחד הפרמטרים שיחודדו בהליך המכרז הוא הרחבתו והפיכתו לפומבי יותר.

בימים אלה מובילה ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, בראשותו של יעקב שחם, את ההליך למציאת חברי דירקטוריון חדשים לשתי חברות החדשות של הערוצים המסחריים.

לוועדה חברו ראשי ועדות אחרים במועצת הרשות השנייה, ויחד הציעו חברי ועדת האיתור המאולתרת מועמדים לדירקטורים, ורשימה של כ-20 איש כבר הוגשה לבחינות משפטיות. בין המועמדים, כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", גם דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר לשעבר.

מדובר בנוהל דומה לזה בו נקטה מועצת הרשות השנייה הקודמת, בזמן שזו מינתה את יושבי-הראש ד"ר יהודה לנקרי (חדשות ערוץ 2) ואבישג אבטובי (חדשות ערוץ 10), כאשר חברי ועדת האיתור המליצו בעצמם על מועמדים, אשר מתוכם נבחרו הדירקטורים.

לפי ההערכה, כעת ייעצר ההליך, ותתפרסם הודעה פומבית יותר שתפתח את ההליך לציבור הרחב. כמו כן, ייקבעו נהלים ברורים יותר לאופן מינוי דירקטורים בחברות החדשות, כאשר לא ברור מה ייעשה במאגר השמות שכבר גובש.

יו"ר חברת חדשות ערוץ 2 הנוכחי, יהודה לנקרי, אמור לסיים בחודש הבא את תפקידו, לאחר שכהונתו הוארכה לטובת ביצוע הליך הבחירה. כעת, עם הארכת ההליך, לא מן הנמנע כי לנקרי יישאר בתפקידו זמן נוסף.

מהרשות השנייה נמסר כי "פעילות הרשות השנייה בנושא נמשכת כסדרה".