מספרי לי קופר נחשפים: המכירות עלו אך הרווחיות רחוקה

מסתמן: הרשת תידרש לצעדי התייעלות משמעותיים ושינוי מיצוב ■ צפויה החלטה על סגירת 5 סניפים, בהם החנות בקניון שבעת הכוכבים

יממה לאחר החתימה על עסקת רכישת פעילות רשת לי קופר בידי חברת בריל , מתברר כי רשת האופנה עתידה לסגור 5 חנויות. לפחות בחלק מהמקרים, מדובר בחנויות בקניונים נחשקים במיוחד.

אחת מהן היא החנות בקניון שבעת הכוכבים, שצפויה להיסגר לאחר שהחברה-האם של לי קופר, קונספט שיווק, חתמה על הסכם במסגרתו היא תפנה את החנות לטובת רשת עונות, וזאת בתמורה לתשלום דמי פינוי בסך 335 אלף שקל. החנות צפויה לעבור לידי רשת עונות ב-1 לדצמבר. אם תחליט החברה להפר את ההסכם, היא תיאלץ לשלם לעונות פיצויים בגין הפרתו.

גם חנויות הרשת בדיזנגוף סנטר, קניון אבנת ו-G עפולה צפויות להיסגר לאחר השלמת עסקת רכישת רשת בלו בירד על-ידי גולף. במסגרת ההסכם סוכם עם גולף כי חנויות אלה יעברו לידיה, כיוון שכיום מתבצעת בהן פעילות משותפת של המותגים גולף ובלו בירד.

שתי חנויות נוספות שככל הנראה ייסגרו הן חנות הרשת בקניון מודיעין וחנות העודפים ברחוב הקישון בבאר-שבע. מדובר בשתי חנויות הפסדיות.

עוד 6 חנויות בסכנה

פרט לכך, לרשת לי קופר חוזים ב-6 סניפים נוספים, שמסתיימים במהלך 2011, ללא אופציה חוזית להארכתם. מדובר בחוזים בקניון רמת-אביב, קניון מלחה, קניון עזריאלי, קניון רחובות, קניון גבעתיים, קניון חולון ואשדוד.

הרשת תצטרך לפתוח במשא-ומתן חדש עם הקניונים להארכת החוזה, אבל לפחות במקרה של קניון רמת אביב, קניון המוביל שינויים בתמהיל, ההערכה היא כי החוזה לא יחודש, והחנות תיסגר.

בתוך כך נחשפים המספרים מאחורי רשת לי קופר. הרשת, שגלגלה בשנת 2009 מחזור מכירות של 80 מיליון שקל, רושמת מאז יוני עלייה במכירות. בין החודשים יוני לאוקטובר 2010 הסתכם מחזור המכירות ברשת ב-32.2 מיליון שקל (ללא מע"מ), קצב מכירות שנתי של כ-100 מיליון שקל. עם זאת, המכירות עד חודש יוני 2010 היו נמוכות משמעותית. הרשת רושמת רווח גולמי של 59%.

הרשת סובלת מהוצאות גבוהות וחוזי שכירות גבוהים בקניונים. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי הרשת משלמת שכר דירה של 760 שקל למ"ר לחודש בקניון מול הים באילת, 696 שקל למ"ר בקניון רמת-אביב, 445 שקל למ"ר בקניון איילון ברמת-גן ושכר-דירה גבוה יחסית בקניונים נוספים.

בסך-הכול מוציאה הרשת בכל חודש 2.9 מיליון שקל על אחזקת החנויות ועובדי החנויות ועוד 1.4 מיליון שקל בחודש על אחזקת המטה והוצאות הפרסום.

ככל הידוע, הרשת מחויבת בתשלום של 7% מהמחיר הסיטונאי או 200 אלף אירו בשנה (הגבוה מבין השניים) לחברה העולמית.

לדברי יהודה אלבז, מנכ"ל בריל, החברה שבהנהלתו טרם הגיעה להסכם עם החברה העולמית. "לה יש דרישות, ולנו יש בקשות", הוא אומר.

בכל מקרה, המאזנים הנוכחיים מצביעים כי לי קופר תידרש לצעדי התייעלות משמעותיים כדי להפוך לרשת רווחית.

22
 22

גולדפינגר ימשיך לנהל את הרשת

חברת בריל, מצידה, קונה רשת במחיר מצוין, ולו רק אם ניקח בחשבון את עלות הקמת החנויות. אלבז כבר סיכם עם מייסד לי קופר, גידי גולדפינגר, כי ינהל אותה לאחר הרכישה, וכבר עתה הוא מבהיר כי מיצוב הרשת עומד להשתנות. "התמחור ללקוח צריך להיות תמחור סביר. כשרוצים לפנות לכולם, הרשת חייבת למצב את עצמה בתחום המדיום ולא ב-High כי אחרת אין מקום לפריסה כזאת".

קונספט שיווק סירבו להגיב לידיעה.

המאזן החודשי של רשת לי קופר

* מכירות: 8 מיליון שקל (ללא מע"מ)

* עלות הסחורה: 3.3 מיליון שקל

* שיעור רווח גולמי: 59%

* תגמולים לחברה העולמית: 83 אלף שקל

* עלויות אחזקת חנויות ושכר עובדי החנויות: 2.9 מיליון שקל

* הוצאות מטה, כולל פרסום ושכר: 1.4 מיליון שקל

סך הוצאות: 8.4 מיליון שקל

המכירות ללא מע"מ