מכתב פתוח של באפט: "הדוד סם, עשית את המוטל עליך"

פרסם ב"ניו יורק טיימס" מכתב תודה ל"דוד סם" ■ התערבותה של ממשלת ארה"ב במשבר הפיננסי מנעה קריסת חברות רבות, הצילה מיליוני מקומות עבודה וחידשה את הרגיעה

המשקיע המיליארדר וורן באפט פרסם היום (ד') ב"ניו יורק טיימס" מכתב תודה פתוח ל"דוד סם", שבו נאמר שהתערבותה של ממשלת ארה"ב במשבר הפיננסי מנעה את קריסתן של חברות רבות, הצילה מיליוני מקומות עבודה וחידשה את הרגיעה.

באפט חלק שבחים מיוחדים ליו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, לשר האוצר, טימותי גייתנר, לקודמו בתפקיד, האנק פולסון, וליו"רית התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בנקאיים, FDIC, שילה בייר. באפט הוסיף כי למרות שמעולם לא הצביע לנשיא ג'ורג' בוש, הוא חולק לו כבוד על שקם ועשה מעשה בעוד הקונגרס פוסח על שתי הסעיפים.

באפט כתב שארה"ב היתה שבויה ב"אשליה המונית" שמחירי הדיור לעולם לא ירשמו ירידה משמעותית. "אשליות יוצרות בועות... הבועה הזאת היתה משהו-משהו, והתפוצצותה הורגשה ברחבי העולם", הוסיף באפט.

"כשפרץ המשבר", כתב באפט, "דאגתי שמבול ההפתעות המזעזעות יגרום לכם לאבד כיוון. הייתם צריכים לאלתר פתרונות בזמן אמת.

"ובכן, הדוד סם, עשית את המוטל עליך. אנשים מותחים ביקורת על חלק מהחלטותיך. שיהיה לך ברור שכך יהיה תמיד. אבל כמו שיש ערפל מלחמה, יש גם ערפל של פחד, ובאופן כולל הצעדים שנקטת היו יעילים באופן מרשים.

"אז אומר זאת שוב, הדוד סם. לעתים קרובות אתה בזבזן, ולפעמים אתה כוחני. לפעמים אתה פשוט יכול להוציא את הבנאדם מדעתו, אבל הצלחת להיחלץ ממצב החירום החריג הזה, והעולם היה נראה שונה מאוד לולא הצלחת".

באפט חתם את המכתב במילים: "אחיינך אסיר התודה, וורן".