גינדי: "מכרנו 251 דירות בגינדי-ת"א; 203 נוספות בדרך"

גינדי השקעות בדיווח לבורסה: מכרנו 251 דירות בפרויקט "גינדי ת"א" תמורת 570 מיליון שקל■ עד לפני כשבועיים טענה כי מכרה 300 דירות - בפרסומת שנפסלה לשידור מחשש להטעייה

חברת גינדי השקעות סיימה את השלב הראשון בפרויקט המתוקשר "גינדי תל אביב". החברה דיווחה היום לבורסה את נתוני המכירות עד כה בפרויקט, לפיהן החברה מכרה 251 דירות ובגין עוד 203 דירות היא קיבלה בקשות לרכישה.

גינדי מדווחת, כי בגין 251 הדירות היא צפויה לקבל 570 מיליון שקל, מה שמשקף בחישוב פשוט מחיר ממוצע של 2.27 מיליון שקל לכל דירה. בנוסף, גינדי מעריכה כי ההכנסות הצפויות ממכירת כל 718 הדירות בפרויקט בן 10 המגדלים בת"א, יניב לה הכנסות בהיקף 1.8 מיליארד שקל.

מה שגינדי לא פירסמה, הוא לאן "נעלמו" 49 דירות שכביכול היא מכרה בפרויקט. נזכיר, כי בתשדיר הפרסומת הטלוויזיוני שמקדם את מכירת הדירות תחת הסלוגן "פעם ב-100 שנה", גינדי טענה כבר לפני למעלה מחודש כי היא "מכרה 300 דירות בפרויקט וכי נפתחה הרשמה ל-100 דירות נוספות". גם רשות השידור "תהתה" לאן "נעלמו הדירות האלה ופסלה לפני כשבועיים את התשדיר לפרסום.

ובמונחים כספיים, אם להסתמך על המחיר הממוצע של כל דירה בפרויקט (2.27 מיליון שקל בחישוב פשוט לפי ההכנסה מ-251 הדירות שהיא מכרה), הפער הכספי בין מספר הדירות שנמכרו לפי התשדיר, לעומת הדירות שנמכרו בפועל - עומד על 111 מיליון שקל, סכום שלא נכנס לקופתה של גינדי.

בגינדי השקעות מדגישים, שמחירי הדירות שנמכרו בשלב הראשון צפויים לעלות בהמשך שלבי הפרויקט. מנור גינדי מבעלי גינדי השקעות: "קיבלנו החלטה עקרונית למכור בשלב הראשון של הפרויקט את הדירות במחירים הנעים בסדרי גודל של כ-20% מתחת למחירי הנדל"ן למגורים בת"א ולשמחתנו קצב הביקוש בהתאם. בהמשך אנו מצפים, שכוחות השוק יעלו את מחירי הדירות למחירים המקובלים בתל אביב".

מגינדי נמסר עוד, כי "נכון ליום שלישי האחרון, מדווחת החברה על 454 הרשמות לרכישת דירה, מתוכן הבשילו לכדי חוזה 251 דירות. כמו כן, לגבי 203 דירות נחתמו בקשות הרשמה המהוות התקשרות בין הצדדים המקנה לרוכש את הזכות לדירה מסוימת, שתמורתה שולמו דמי רצינות בסך 30,000 ₪ המוחזקים בנאמנות על ידי בא כוחה עד לחתימת הסכם מכר מפורט

"החברה מצויה בשלבי משא ומתן מתקדמים עם החותמים על בקשות ההרשמה. חתימה על בקשות הרשמה כשלב ביניים וחתימה על הסכם מפורט הינם מתכונת מקובלת ורגילה בחברות הנדל"ן בישראל. יצוין כי כל ההתקשרויות בחוזי המכר החלו בחתימה על בקשות הרשמה".