חמלה סינית; ממשלת סין תסבסד מזון לעניים במדינה

זאת בעקבות האינפלציה שמרימה ראש בסין■ ■ משפחות מסין מוציאות מחצית מההכנסות שלהן על מזון ■ דוח האו"ם: עלייה במחירי המזון בעולם עקב עלייה במחירי הסחורות

האינפלציה הגואה בסין גורמת לעלייה ברמת העוני במדינה; על רקע פרסום דו"ח האו"ם על עלייה במחירי המזון בעולם, נודע כי הממשלה הסינית הודיעה כי תסבסד מזון למשפחות עניות לצד ניסיונותיה לצנן את האינפלציה הגואה בסין ולהילחם בעליית המחירים.

הממשלה הסינית הבטיחה להקל על מחסור בירקות ודגנים שעזרו לדחוף את מחירי המזון ביותר מ-10% בחודש שעבר. בנוסף הבטיחה לספק יותר סולר כדי להביא לסיום המחסור בדלק.

האינפלציה הגואה בסין מביאה למצב בו משפחות מוציאות מחצית מההכנסות שלהם על מזון, על רקע זה הממשלה הסינית הבטיחה לסייע ואף לספק אורחות חמות לילדים עניים בבתי הספר.

מחירי המזון הגואים הם לא בעיה רק של סין אלא של מדינות רבות בעולם בעקבות פגעי מזג אויר בלתי צפוי כתוצאה מבצורת, סערות ושיטפונות.

דו"ח שפורסם היום ע"י מחלקת המזון והחקלאות של האו"ם מצביע על עלייה במחירי המזון בעולם בשל עלייה במחירי הסחורות שעלו בחדות בהשוואה לשנה שעברה. בדו"ח נאמר כי מחלקת המזון והחקלאות חייבת להיות עירנית למחירי המזון גם בשנת 2011.