ייצוגית: הפיס מטעה את הציבור בנוגע לסיכויי זכייה בהגרלה

התביעה הוגשה בעקבות הפנייה של ארגון "אמון הציבור" השבוע לממונה על ההגרלות באוצר, בטענה כי הפיס מציג סיכויי זכייה גבוהים מהסיכויים בפועל במשחק "1 2 3 משולב"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה אתמול (ד') תביעה ייצוגית על סך 8.2 מיליון שקל נגד מפעל הפיס, בטענה להטעיית ציבור המהמרים בכל הקשור להגרלת משחק "123 משולב" של הפיס. כזכור, ארגון "אמון הציבור" פנה השבוע לממונה על ההגרלות במשרד האוצר, בקריאה לכפות על מפעל הפיס לחדול מההטעיה ולבדוק את כלל פרסומיו באשר להגרלות המתקיימות.

הגרלת ה-123 היא הגרלה יומית המתקיימת 7 ימים בשבוע, ובה על המשתתף לנחש 3 מספרים בין 0 ל-9 שיעלו בגורל על-פי סדר הופעתם. התביעה מתייחסת למשחק המשולב שבו 4 סוגי פרסים - הראשון שבהם הוא סכום הגדול פי 100 מסכום ההימור.

באמצעות עו"ד רם גורודיסקי טוענים התובעים כי מפעל הפיס מציג כאילו סיכויי הזכייה בפרס השני (ניחוש 3 מספרים לא לפי הסדר) הם 1:200, אולם מצג והצהרה זו אינם אמת, ובמקרים מסוימים סיכויי הזכייה מגיעים ל-1:500.

על-פי מצגי הנתבעת, תוחלת ההגרלה "123 משולב" (כלומר, הציפייה של המשתתפים בהגרלה לזכות בהחזר כספי בשיעור מסוים על השקעתם בהגרלה) אמורה להיות בשיעור של 60.34%, אך בפועל היא מגיעה לשיעור של 58.2% בלבד. ההפרש מתורגם לסכום של 2,596,528 שקל, ובתוספת ריבית והצמדה על 3.5 שנים נטען כי הנזק עומד על 3.2 מיליון שקל.

התובעים טוענים עוד כי יש לפצות את הקבוצה גם על עוגמת-נפש, אכזבה וכעס בסך 5 מיליון שקל - כך שסכום התביעה הכללי הוא 8.2 מיליון שקל.

יש לציין כי בעקבות פניית "אמון הציבור" שינה לבסוף מפעל הפיס את הפרסום המדובר באתר האינטרנט שלו.

דובר ארגון אמון הציבור, אייל גולדמן, טען: "מצער כי מפעל הפיס, גוף ציבורי הפועל בתחום רגיש במיוחד, לא טרח להסיר את הפרסום המטעה שבו הודה עד לפניית הארגון לרגולטור. אנו שמחים כי צרכן מודע התריע על הפרסום המטעה וחסך עוגמת-נפש וכסף רב לציבור גדול של צרכנים בישראל. הגשת תביעה ייצוגית היא דרך ההתמודדות היחידה לעצור חברות הפוגעות בצרכנים".