גוגל במו"מ לרכישת אתר גרופון ביותר מ-3 מיליארד דולר

האתר מציע מדי יום מבצעי הנחה על מוצרים ושירותים מקומיים, ממסעדות ועד למכוני בוטוקס וכרטיסים למשחקי ה-NBA ■ האתר צפוי להגיע עוד השנה להכנסות של 300 מ' ד'

גוגל מנהלת מו"מ לרכוש את Groupon, האתר המציע מדי יום מבצעי הנחה על מוצרים ושירותים מקומיים, ממסעדות ועד למכוני בוטוקס וכרטיסים למשחקי ה-NBA. עוד פורסם כי גוגל מתכוונת לגייס עוד 2,000 עובדים חדשים.

ב"וול סטריט ג'ורנל" מעלים את השאלה האם ענקית החיפוש נופלת בכך קורבן למתקפת משובטים? בעיה הולכת וגוברת באתר גרופון היא הבאזז שנבנה סביבו אך כך גם היקף התחרות. יאהו החלה לבחון את "התוכנית להצעות מקומיות" הכוללת את גרופון ואתרים נוספים. פייסבוק השיקה מייזם הנקרא "DEALS" המציע הנחות בחנויות הקרובות למשתמשי פייסבוק. בנוסף קיימים עוד אתרים רבים כגון אתר הביקורת הצרכנית Yelp, אתר המסחר בנושאי אופנה Gilt Groupe, אתר המתמחה בשמירה על מקום במסעדות open table ועוד המציאים שירותים הדומים למה שמציע האתר גרופון, אשר בעצמו קנה אתרים משובטים בדוגמתו במקומות כגון גרמניה, יפן ורוסיה.

על פי דיווחים באתר AllTings המחיר אותו שוקלת גוגל לשלם בעבור גרופון עולה על 3 מיליארד הדולרים שהציע יאהו בעבור האתר בתחילת השנה. זה יהיה מחיר מתוק יותר מסף השווי של כ-1.35 מיליארד דולר שניתן לגרופון הקיץ מכיוונו של חברת ההשקעות הרוסית דיגיטל סקיי, אשר לאחר הנפקתה נקראת Mail.Ru ומקרן ההון סיכון בטרי.

ניתן להבין מדוע הפכה גרופון לאתר המבוקש ביותר לאחרונה. המודלים כמו "עסקת היום" או "מכירת בזק" מהווה את מוקד המשיכה בעבור המשקיעים. גרופון אשר שמה מורכב מהמילים קבוצה וקופון פועלת משיקגו רק שנתיים, דיווחה לאחרונה כי היא בדרך להכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר השנה רק בצפון אמריקה. גוגל אשר רואה בהצעות מסחריות מקומיות כהזדמנות עסקים גדולה, תוכל להזריק לגרופון מהרוטב הסודי של מהנדסיה שהוביל אותה להצלחה מסחררת ולהזרמת מזומנים משמעותית. בתמורה, גוגל יכולה להרוויח עוד קשרים ישירים לצרכנים ומערכות יחסים עם הסוחרים המקומיים - בסה"כ זו עסקה טובה לכל הצדדים.