סא"ל במיל' יאיר קליין שוחרר מהכלא הרוסי לאחר 3 שנים

קליין נלחם בחודשים האחרונים נגד הסגרתו לקולומביה, שם היה אמור להיות מועמד לדין באשמת אימון שכירי-חרב עבור קרטלי הסמים במדינה ■ אמור לשוב לישראל בימים הקרובים

סוף הסאגה: סא"ל במילואים יאיר קליין שוחרר היום (ו') אחר-הצהריים מהכלא ברוסיה, שם היה עצור במשך 3 שנים.

קליין נלחם בחודשים האחרונים נגד הסגרתו לקולומביה, שם היה אמור להיות מועמד לדין באשמת אימונם של שכירי-חרב עבור קרטלי הסמים במדינה. קליין אמור לשוב לישראל בימים הקרובים.

לפני מספר שבועות טען עורך דינו של קליין כי אין ממש בחשדות נגדו, וכל הפרשה נובעת מרדיפה של שלטונות קולומביה אחריו. "אנו סמוכים ובטוחים כי מערכת המשפט הרוסית לא תשתף פעולה עם התעלול הקולומביאני", אמר עו"ד מרדכי ציבין.

סא"ל במיל' קליין נעצר בשדה-התעופה במוסקבה בשנת 2007, לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בינלאומי על-ידי קולומביה, שם היה אמור לרצות 11 שנים בכלא לאחר שהורשע במתן ייעוץ צבאי והכשרת ארגון טרור מקומי. השופטים נימקו את החלטתם בכך שישנן עדויות לפיהן המורשעים בעבירות של סיוע או שהיו בעצמם פעילים בארגוני טרור, עוברים בבתי הכלא עינויים קשים.

בשיחה ראשונה עם כלי תקשורת בישראל, קליין מספר על החוויות שעברו עליו במשך השנים בהם נרדף, לטענתו, על-ידי השלטונות בקולומביה. "נעצרתי כדי לסחוט אותי", טוען קליין, "בשלב מסוים רוסיה הגיעה להסכם עם קולומביה על מענק של 2.5 מיליארדי דולר תמורת ציוד צבאי - והפכתי לקלף מיקוח".

"לא אכלתי במשך שנה"

"מה שאתה רואה כאן זה לא בית סוהר, אלא חדר מעצר", מספר קליין. "ישבתי על מיטה עם פסים מברזל שחרצו את גופי, היה לי קור אימים, והתחילו לי פגיעות עצביות".

קליין מוסיף כי במשך כשנה הוא לא אכל מספיק, ובשל כך מצבו הרפואי הורע במיוחד. "עלה לי לחץ הדם ל-230, והסוכר שלי טיפס לרמה של 190. לא קיבלתי טיפול רפואי, והעור היה תלוי עליי".

הקצין לשעבר טען נגד ממשלת ישראל, שלדבריו לא פעלה לשחרורו. "הרוסים ביקשו מהממשלה שתשלח מסמך שהייתי לוחם וקצין, ובשל כך יש לשחרר אותו לישראל. מי שסירבה לחתום על המסמך הזה היא לא אחרת מאשר ציפי לבני - שרת החוץ", טוען קליין.

בסיום דבריו הדגיש קליין כי ימשיך ולעסוק במכירת נשק. "צריך עכשיו להתחיל את כל הפרנסה מחדש", אמר קליין, שמתכנן להוציא שני ספרים שלדבריו "יזעזעו את מדינת ישראל".

"כולם צריכים להיכנס לכוננות", הצהיר קליין, "ויש לי עובדות להכול".