גייתנר: "הסיוע לאירלנד ישים סוף למשבר החוב באירופה"

שר האוצר של ארה"ב הזהיר את המפלגה הרפובליקנית מפני פוליטיזציה של הפדרל רזרב: "חשוב מאוד להפריד בין הפוליטיקה למדיניות המוניטרית"

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, הזהיר את המפלגה הרפובליקנית מפני פוליטיזציה של הפדרל רזרב. לדבריו, ממשלו של נשיא ארה"ב ברק אובמה יתנגד לכל מאמץ לקחת מהפדרל ריזרב את המעמד שניתן לו לפעול כפי שהוא מוצא לנכון.

"חשוב מאוד להפריד בין הפוליטיקה למדיניות המוניטרית", אמר גייתנר אתמול (ו') בראיון לסוכנות בלומברג. "אתה מוכרח להיזהר שלא לנקוט צעדים שיפגעו באמינות שלך".

המנהיגות הרפובליקנית מינתה את ג'ון בוהנר כיו"ר החדש של הקונגרס, שמתח ביקורת על תוכנית ההקלה הכמותית השנייה, שבמסגרתה רוכש ה'פד' אג"ח ונכסים בשווי 600 מיליארד דולר. לטענתו, התוכנית תדלק את האינפלציה ובועות בשוק.

גייתנר סירב לומר אילו פשרות בכוונתו של ממשל אובמה לעשות, אך הוא שלל את האפשרות להותיר על כנן את הקלות המס שניתנו לעשירים בתקופת ממשל ג'ורג' בוש.

בנוגע להנפקתה הקרובה של ג'נרל מוטורס אמר גייתנר כי הממשל האמריקני יקבל בחזרה "נתח ניכר מאוד" מהכספים שהזרים ממשל אובמה למען חילוץ ענקית הרכב.

לגבי התחדשות החששות מכיוון אירופה, אמר גייתנר כי הענקת עסקת סיוע לאירלנד עשויה לשים סוף לדאגותיה של היבשת ממשבר חדלות הפירעון של המדינות בה. משלחת של בכירי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית הגיעה לדבלין לשם גיבוש הצעדים הדחופים הנדרשים לשם הגנה מפני קריסה של המערכת הבנקאית.

"אני מאמין שהם יצליחו להשיג סיוע כי ממשלת אירלנד הוכיחה כי היא מוכנה לעשות דברים קשים מאוד כדי לצאת מהבלגן הזה" אמר גייתנר.