הממשלה מקימה צוות מומחים לבדוק מימון פיתוח "תמר"

זאת בעקבות טענות היזמים כי הרפורמה במשטר הפיסקלי על גילויי נפט וגז, שעליה ממליצה ועדת ששינסקי, עלולה להביא את הבנקים הזרים לדרוש לשנות את הסכמי המימון לפיתוחו

צוות מומחים ממשרד התשתיות, האוצר ורשות המיסים יתכנס השבוע כדי לבחון פתרונות אפשריים למימון הפיתוח של מאגר "תמר". על הקמת הצוות הוחלט בעקבות טענות היזמים כי הרפורמה במשטר הפיסקלי על גילויי נפט וגז שעליה ממליצה ועדת ששינסקי, עלולה להביא את הבנקים המלווים את הפרויקט לדרוש לשנות את הסכמי המימון לפיתוחו.

עלות הפיתוח של פרויקט "תמר" נאמדת ב-3 עד 3.5 מיליארד דולר. חלקם של השותפים הישראלים בפיתוח, דלק קידוחים , אבנר , ישראמקו ודור אלון גז נאמד בכ-2 מיליארד דולר והוא אמור להיות ממומן במלואו על-ידי קונסורציום של בנקים וגופים מוסדיים בהובלתם של הבנקים הזרים HSBC וברקליס קפיטל (דלק ודור אלון) ודויטשה בנק (ישראמקו).

על הקמת הצוות הוחלט בעקבות הדאגה מפני עיכובים בלוח הזמנים לפיתוח תמר שהביע שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו. השר לנדאו אמר כי "מדינת ישראל זקוקה לגז טבעי, והפרויקט המשמעותי ביותר בנושא זה ממשיך להיות תקוע. בכוונתנו לגבש במהירות מסלולים שיאפשרו לשדה 'תמר' לקבל את התמיכה הנדרשת על-מנת שהפרויקט יעמוד בלוחות הזמנים והגז יגיע למשק במועד".

עוד אמר לנדאו: "אסור שנשכח שאי הגעת גז במועד מסכנת את אספקת החשמל למדינה אם לא יימצא פתרון בטווח זמן של ימים, ישראל עלולה למצוא את עצמה במצב מסוכן שבו בשנת 2013 לא יהיה מספיק גז לייצר חשמל. על משרד התשתיות הלאומיות מוטלת המחויבות לאספקת גז סדירה למשק ובכוונתנו לעשות את כל הדרוש על מנת לעמוד בהתחייבות זו".

כפי שפורסם בסוף השבוע, מתכוון השר לנדאו לפנות לראש הממשלה בישיבת הממשלה מחר ולדרוש העמדת "רשת בטחון" לטובת הבטחת המשך פיתוחו של פרויקט "תמר", ככל שאכן תידרש.