יתחרו ב-App Store? פרטנר ופלאפון השיקו קניון אפליקציות

בניסיון להראות נוכחות בתחום התוכן הסלולרי ולהתחרות ב-OVI, ב-App Store ובאנדרואיד מרקט - פרטנר ופלאפון משיקות חנות יישומים שיינתנו בחינם או בתשלום

אולי בניסיון להראות נוכחות בתחום התוכן הסלולרי, או להתחרות ב-OVI של נוקיה, ב-App Store של אפל ובאנדרואיד מרקט של גוגל - חברת פרטנר משיקה קניון אפליקציות סלולריות בעברית. כל חברות הסלולר הישראליות מתכננות חנות אפליקציות, ופרטנר היא הראשונה שהכריזה על כך.

גורמים בענף הנדל"ן העריכו כי פרטנר היא זו שעומדת מאחורי שילוט החוצות ששטף את גוש דן והמרכז בימים האחרונים, בו מוכרז כי "כאן יוקם הקניון הגדול בארץ". הם העריכו כי אין מדובר בקניון נדל"ני אלא בקניון ויטואלי.

אורנג' מציגה חנויות יישומים דיגיטליות בנושאים וקטגוריות שונות - כמו פנאי ובידור, בריאות וספורט, אפליקציות לעולם העסקי, טיפים, מדריכי ניווט וטיולים, ועוד.

את הקניון ניתן יהיה למצוא בפורטל הסלולרי במכשירי החברה או באתר האינטרנט של פרטנר החל ממחר (ב').

לדברי החברה, חלק מהאפליקציות יינתנו בחינם וחלק בתשלום של עד 18.9 שקל. כמו כן, ניתן יהיה לרכוש חבילות תוכן בהוזלה של 50%. יצוין כי חלק מהאפליקציות שניתנות להורדה חינם ברשת האינטרנט מחויבות בתשלום בקניון האפליקציות של אורנג'.

גם פלאפון הודיעה היום על חנות האפליקציות שפתחה בפורטל הסלולרי שלה, כחלק משיתוף-פעולה עם GETJAR, חנות האפליקציות השניה בגודלה בעולם אחרי ה-App Store. בנוסף, פלאפון מציעה אפליקציות בתשלום להורדה למכשיר.

כנראה לא יצליחו להתחרות בגדולות

כל מפעילות הסלולר מציעות כבר מספר שנים אפליקציות להורדה דרך הפורטלים שלהן, וההשקה של הקניון של פרטנר (ובהמשך בשאר המפעילות) היא בעצם אריזה שיווקית חדשה.

נכון, פרטנר מציעה עכשיו ממשק יותר נוח וגם התאמה של התפריטים לעברית - מה שחסר אולי אצל שאר חנויות האפליקציות אצל יצרניות הטלפונים האחרות, אולם מגוון האפליקציות של כל המפעילות ביחד כנראה לא יצליח להתחרות בזה של אפל או של גוגל.

כמו כן, הצרכנים שמחזיקים היום טלפונים חכמים כבר התרגלו לרכוש את האפליקציות שלהם דרך החנויות של היצרניות. בגוגל הלכו אפילו קצת יותר לקראת הישראלים, כאשר הם מציעים את המחירים שלהם בשקלים ולא בדולרים או באירו.

מצד שני, בשביל להוריד אפליקציות מגוגל, אפל או נוקיה, צריך להכניס כרטיס אשראי, וזה לפעמים מהווה חסם לא קטן, שלא קיים אצל המפעילות הסלולריות.

בכל אופן, הכעס שלפעמים גובל בשנאה אצל חלק מהלקוחות כלפי המפעילה הסלולרית שלהם יכול לגרום למשתמשים להעדיף לשלם למישהו אחר.