הייבוש החל: חדשות ערוץ 2 התבקשה להציג תקציב מקוצץ

זאת כחלק מהיערכות לאפשרות שקשת או רשת ייאלצו לוותר על החברה ועל המותג "חדשות 2"

חברת חדשות ערוץ 2 התבקשה על-ידי דירקטוריון החברה להכין לשנת 2011 אופציה לתקציב הנמוך בכ-20 מיליון מהמתוכנן. ל"גלובס" נודע כי בקשה זו עלתה כחלק מהיערכות לאפשרות כי בשנים הקרובות יתבקשו רשת או קשת לוותר על החברה ועל המותג "חדשות 2".

כמו כן נודע כי הדירקטוריון החליט בישיבתו האחרונה להקפיא את מעבר המערכת של החברה בתל-אביב ואת תהליך הדיגיטציה שהיא אמורה לעבור.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", לפי גורמים בשתי הזכייניות, בקשת וברשת עלתה תוכנית לפיה אם הן לא יוכלו להחזיק יחד בחברת החדשות גם לאחר המעבר לרישיונות, הן עשויות להתחיל בהפחתה משמעותית של ההשקעה בחברה. זאת מתוך הבנה כי הן למעשה ממשיכות לתמוך בגוף שאותו ייאלצו למכור האחת לשנייה.

במקרה כזה, חברה אחת אינה מעוניינת להמשיך ולהצמיח לטובת מתחרתה חברת חדשות, ואילו החברה השנייה לא מעוניינת להגדיל את ערכה, על אחת כמה וכמה, אם יאבדו את המותג "חדשות 2" אשר מהווה את עיקר ערכה של החברה.

כיום נהנית חברת החדשות של ערוץ 2 מתקציב של כ-100 מיליון שקל - כמעט כפול מזה של חברת חדשות ערוץ 10 אשר עומד על כ-60 מיליון שקל.

בשוק התקשורת ברורה העובדה כי במקרה שתוחזק החברה על-ידי בעל רישיון אחד בלבד, לא תוכל החברה להמשיך ליהנות מתקציבה הנוכחי, המאפשר לה להחזיק את המערכת בממדיה הנוכחיים ולהמשיך בשידורה מירושלים, דבר המייקר את תהליכי העבודה.

בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון בוועדת הכלכלה של הכנסת, הביעו מרבית חברי הכנסת תמיכה בעמדתו של שר התקשורת משה כחלון, אשר מבקש לאפשר לרשת ולקשת להמשיך ולהחזיק יחד בחברה, במקרה ששתיהן יעברו לרישיונות.

מרשת ומקשת ומחברת החדשות לא נמסרו תגובות עד לפרסום הידיעה.